محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه:

شانه به شانه همه ایرانیان، داغدار اندوه بزرگی هستم که وطن را فرا گرفته + تصویر

وزیر امور خارجه ایران در دلنوشته‌ای در اینستاگرام در پی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نوشت: نه در مقام وزیر خارجه که به عنوان یک هموطن، شانه به شانه‌ همه ایرانیان، داغدار اندوه بزرگی هستم که وطن را فرا گرفته.

شانه به شانه همه ایرانیان، داغدار اندوه بزرگی هستم که وطن را فرا گرفته + تصویر
کد خبر: 376958
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) در صفحه اینستاگرامش در پی سقوط هواپیمای اوکراینی با نوشتن این بیت شعر «آهوان گم شدند در شب دشت، آه از این رفتگان بی‌برگشت»، عنوان کرد: «با تمام وجود سر خم می‌کنم. در برابر جانکاهی فاجعه، در برابر از دست شدن انسان‌ها و رخ در رخ خانواده‌هایی که هنوز چشم بر آسمان دارند.تمام قد تعظیم می‌کنم در برابر رویاهایی که بر زمین افتادند، در برابر دیدارهایی که هرگز تازه نشد و در سوگ انتظاری که برای همیشه به درازا خواهد کشید.»

او افزود: «مهم نیست کجای یک ساختار ایستاده‌ایم، کجای یک اشتباه بدفرجام، در این تراژدی تاریخی باید شرمسار ایران، شرمسار شهروندان بود که مردم بر همه چیز مقدم‌اند. نه در مقام وزیر خارجه که به عنوان یک هموطن، شانه به شانه‌ی همه ایرانیان، داغدار اندوه بزرگی هستم که وطن را فرا گرفته.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح دیروز (شنبه) 21 دی ماه در پی اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره علت سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین و بروز خطای انسانی در این حادثه در صفحه توئیترش نوشت: « یک روز غم انگیز. نتایج مقدماتی تحقیقات داخلی توسط نیروهای مسلح: خطای انسانی در زمان بحران حاصل از ماجراجویی آمریکا منجر به این فاجعه شد.


ما عمیقا متاسف هستیم، پوزش می‌طلبیم و به مردممان، خانواده همه قربانیان و ملت‌های آسیب دیده، تسلیت می‌گوییم.»

بین الملل

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها