کد خبر: 377040
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۶:۰۷:۳۱
| |

افزایش بیش از 2 دلاری نفت اوپک در پنج شنبه گذشته

سبد نفتی اوپک پنج‌شنبه گذشته با 2.34 دلار افزایش به 67.26 دلار در هر بشکه رسید.

افزایش بیش از 2 دلاری نفت اوپک در پنج شنبه گذشته
کد خبر: 377040
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۶:۰۷:۳۱

اعتمادآنلاین| سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی اوپک روز پنج‌شنبه با 2 دلار و 34 سنت افزایش 67.26 دلار فروخته شده است.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه 18 دی برابر با 8 ژانویه، 69.60 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

ایران در ساعت 1:20 بامداد روز چهارشنبه برای جبران حمله هوایی آمریکا به خودروی سردار قاسم سلیمانی که منجر به شهادت ایشان شد، به پایگاه عین‌السد در عراق که مقر نظامیان آمریکایی‌ها بود، حمله کرد.

به تبع آن قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت تشدید تنش‌های میان آمریکا و ایران بالا رفت و قیمت سبد نفتی اوپک نیز افزایش یافت.

در ساعات اولیه معاملات، هر بشکه نفت برنت به 71.75 دلار رسید که بالاترین میزان از نیمه ماه سپتامبر 2019 به شمار می‌رفت. نفت خام آمریکا نیز به 65.85 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از اواخر ماه آوریل به شمار می‌رفت.

اما پس از اینکه پاسخی از سوی آمریکا داده نشد و تحلیلگران معتقد بودند تازمانیکه تاسیسات نفتی همچنان مورد حمله قرار نگیرند، که تنش‌های بازار می‌تواند کاهش یابد، قیمت‌ها بخش زیادی از افزایش خود را از دست دادند.

اما پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از مواضع جنگ‌طلبی اخیر خود در برابر ایران عقب‌نشینی کرد، قیمت نفت نیز از افزایش‌های اخیر خود فاصله گرفت و به قیمت قبل از افزایش‌ها کاهش یافت.

قیمت نفت روز جمعه، در نخستین کاهش هفتگی از اواخر نوامبر به 65 دلار کاهش یافت.

با این حال، بازارهای هنوز به ریسک‌های بلندمدت درگیری چشم دارند و قیمت‌ها اندکی در روز جمعه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران تقویت شد.

هر بشکه نفت برنت با 39 سنت کاهش 64.98 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 52 سنت کاهش 59.04 دلار در هر بشکه معامله شد.

طی هفته گذشته، نفت برنت 5.3 درصد کاهش ارزش داشت و نفت خام آمریکا 6.4 درصد افت کرد.

سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به 9 ژانویه به 67.26 دلار در هر بشکه رسید.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها