کد خبر: 377045
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

بهروز عطایی، مربی والیبال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

المپیک باید اولویت فدراسیون والیبال باشد/ نباید از بازیکنان اصلی تیم ملی در لیگ ملت‌ها استفاده کنیم

والیبال ایران با پیروزی برابر چین جواز حضور در المپیک 2020 را به دست آورد.

المپیک باید اولویت فدراسیون والیبال باشد/ نباید از بازیکنان اصلی تیم ملی در لیگ ملت‌ها استفاده کنیم
کد خبر: 377045
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بهروز عطایی، مربی والیبال ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره راهیابی تیم ملی والیبال به المپیک گفت: رقابت‌های انتخابی المپیک بدون تردید مهم‌ترین تورنمنت سال‌های اخیر والیبال ایران بود. فکر می‌کنم تیم ملی با برنامه‌ریزی درست وارد این رقابت‌ها شد و توانست با اقتدار سهمیه المپیک را به دست بیاورد. المپیک مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان است و فکر می‌کنم تیمی که می‌خواهد جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کند، نیاز به کیفیت بالایی دارد.

او در ادامه با اشاره به دیدار قبلی تیم ملی برابر کره جنوبی هم گفت: کره‌جنوبی یکی از تیم‌های باکیفیت آسیاست. آنها در بازی‌های آسیایی تهران هم توانستند تیم والیبال ایران را تحت فشار بگذارند. ما در آن بازی یک ست را به آنها واگذار کردیم و در این بازی‌ها هم 2 ست را به کره باختیم. این نشان می‌دهد که آنها روند رو به رشدی داشته‌اند. آنها در این رقابت‌ها تنها برابر استرالیا شکست خوردند و در آینده حرف‌های بیشتری در والیبال آسیا خواهند داشت.

عطایی در ادامه گفت: هر چند فکر می‌کنم بازیکنان والیبال ایران در بازی با کره‌جنوبی تحت تأثیر حساسیت بازی قرارگرفته بودند و همین موضوع هم باعث شد تا شرایط سختی را در این دیدار تجربه کنیم. معتقدم واقعیت این است که والیبال ایران بسیار قدرتمندتر از تیم ملی کره‌جنوبی است. به هر حال در این بازی سخت تجربه بازیکنان کمک کرد تا تیم ملی بتواند با پیروزی از زمین خارج شود.

این مربی والیبال ایران با اشاره به کار سخت ایران در المپیک گفت: فدراسیون والیبال ایران و همچنین کادر فنی تیم ملی باید برای بازی‌های المپیک برنامه‌ریزی کنند. والیبال ایران یکی از بهترین تیم‌های دنیا است و باید تلاش کنیم تا بازی‌های خوبی در المپیک به نمایش بگذاریم.

نباید بازیکنان تیم ملی را فرسوده کنیم

عطایی در ادامه گفت: والیبال ایران تا المپیک چند تورنمنت معتبر جهانی پیش رو دارد. برخی از بازیکنان تیم ملی به همراه تیم‌های باشگاهی خودشان باید در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کنند و برخی دیگر هم باید در جام باشگاه‌های اروپا بازی کنند. این بازی‌ها در اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد. فکر می‌کنم مربیان تیم ملی باید تلاش کنند تا از فرسودگی بازیکنان جلوگیری کنند. نباید از بازیکنان تیم ملی در بازی‌های لیگ جهانی استفاده کنیم. تیم ملی قبل از المپیک بیشتر از 10 بازی تدارکاتی احتیاج ندارد و مربیان تیم ملی می‌توانند بازیکنان فیکس تیم ملی را تنها در بازی‌هایی که در تهران میزبان هستیم، استفاده کنند. با این روش بازیکنان دچار خستگی و فرسودگی نمی‌شوند.

عطایی لیگ ملت‌های والیبال را جایی برای کسب تجربه جوانان والیبال دانست و گفت: والیبال ایران نباید اولویت خودش را روی لیگ ملت‌ها قرار دهد. این بازی‌ها باید در درجه دوم قرار بگیرد. ما می‌توانیم در این بازی‌ها از بازیکنان جوان خودمان استفاده کنیم تا کسب تجربه کنند.

او در پایان گفت: صعود تیم ملی والیبال ایران به المپیک 2020 توکیو را به تمام جامعه ورزش ایران تبریک می‌گویم. خوشحالم که این اتفاق رخ داد و والیبال ایران توانست در این روزهای غم‌انگیز لبخند را روی لب مردم ایران بنشاند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها