وزارت خارجه پاکستان درباره سفر «محمود قریشی» به ایران بیانیه صادر کرد

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای درباره سفر محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور به ایران اعلام کرد او در دیدارهایش با مقامات ایرانی درباره تحولات اخیر منطقه و روابط دوجانبه رایزنی کرده است.

وزارت خارجه پاکستان درباره سفر «محمود قریشی» به ایران بیانیه صادر کرد
کد خبر: 377157
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۱:۱۳:۴۱

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه پاکستان در رابطه با سفر شاه محمود قریشی به ایران در روزهای 12 و 13 ژانویه (22و23 دی‌ماه) بیانیه‌ای صادر کرد که روی وب‌سایت رسمی این وزارت‌خانه قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که وزیر امورخارجه پاکستان با هدف حمایت از تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و پیشبرد مسیر دیپلماتیک به این سفر رفته و روز یک‌شنبه با حسن روحانی، رئیس جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و درباره تحولات اخیر منطقه‌ای و روابط دوجانبه میان تهران و اسلام‌آباد رایزنی کرده است.

طبق این بیانیه، محمود قریشی در دیدارهای خود بر اهمیت پایبندی پاکستان به روابط دوستانه با ایران و تقویت این روابط تاریخی، لزوم حداکثر خویشتنداری تمام طرف‌ها به منظور رفع تنش‌ها تاکید کرده است.

وزارت امورخارجه پاکستان همچنین در بیانیه‌ خود آورده است که قریشی مقامات ایران را در جریان گفت‌وگوهای تلفنی‌اش با همتایان خود در منطقه قرار داده و گفته است که تمامی آنها روی لزوم کاهش تنش‌ها و پرهیز از جنگ اتفاق نظر دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس جمهور و وزیر امورخارجه ایران نیز با قدردانی از سفر محمود قریشی به تهران تاکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی خواستار کاهش تنش‌ها و حفظ صلح و ثبات در منطقه است و تمامی طرف‌ها در این مسئله دارای مسئولیت هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها