معترضان لبنانی مقابل پارلمان تجمع کردند

معترضان لبنانی با تجمع مقابل مقر پارلمان، تعلل مسئولان در تشکیل دولت جدید را محکوم کردند.

معترضان لبنانی مقابل پارلمان تجمع کردند
کد خبر: 377159
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۱:۱۷:۳۸

اعتمادآنلاین| معترضان لبنانی مقابل مقر پارلمان در میدان النجمه بیروت تجمع و مخالفتشان را با تعلل مسئولان در تشکیل دولت جدید و تلاش گروه‌های سیاسی برای دور زدن خواسته معترضان درباره تشکیل دولت تکنوکرات اعلام کردند.

معترضان ساعت پنج عصر روز یکشنبه در میدان شهدا در مرکز بیروت تجمع کردند و بعد به سمت مقر پارلمان در میدان النجمه رفتند. پلیس پارلمان و نیروهای ضدشورش نیز در این منطقه مستقر شدند اما هیچ درگیری میان آن‌ها و معترضان رخ نداد.

اعتراضات مردم لبنان علیه وضعیت اقتصادی و فساد از 17 اکتبر آغاز شد که به دنبال آن سعد حریری از سمت نخست‌وزیری استعفا داد. بعدا حسان دیاب به عنوان نخست‌وزیر مکلف تعیین شد اما هنوز دولت را تشکیل نداده است. معترضان با نخست‌وزیری حسان دیاب نیز مخالفند.

تظاهرات‌کنندگان خواهان محاکمه تمامی مفسدان و غارتگران اموال عمومی و بازپس‌گیری تمامی اموال غارت شده شدند. آن‌ها شعارهایی را علیه شخصیت‌های سیاسی سر دادند.

آن‌ها تأکید کردند که حسان دیاب یکی از اعضای طبقه سیاسی حاکم است که مردم لبنان علیه آن‌ها به پا خاسته‌اند. برخی نیز اعلام کردند که مخالفتی با خود دیاب ندارند اما با روشی که برای تشکیل دولت انتخاب کرده مخالفند.

معترضان تأکید کردند همچنان تا زمان تحقق خواسته‌هایشان درباره تشکیل دولت تکنوکرات به انتفاضه خود ادامه می‌دهند. تظاهرات‌کنندگان می‌گویند مسئولان سیاسی کنونی خواسته‌های معترضان را نادیده می‌گیرند.

آن‌ها تأکید کردند که خواهان تشکیل دولت مستقل و فن سالار و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها