کد خبر: 377187
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۲:۴۲:۳۲
| |

حمید حاجی‌بیگی، دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

به‌روز‌رسانی دستورالعمل‌‌ عملیات زمستانی فرودگاه‌ها/‌ آماده‌باش تجهیزات ‌برف‌روبی و یخ‌زدایی

دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آمادگی فرودگا‌ه‌های مناطق سردسیر کشور از نظر تجهیزات و امکانات برای انجام عملیات زمستانی بر اساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

به‌روز‌رسانی دستورالعمل‌‌ عملیات زمستانی فرودگاه‌ها/‌ آماده‌باش تجهیزات ‌برف‌روبی و یخ‌زدایی
کد خبر: 377187
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۲:۴۲:۳۲

اعتمادآنلاین| حمید حاجی‌بیگی، دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به اهمیت تامین ایمنی پروازها، در 6 ماه دوم سال جاری، جلسات مکرری برای آماده شدن کارکنان و به‌روز‌رسانی دستورالعمل‌های عملیات زمستانی در فرودگاه‌های کشور برگزار شده است.

وی درباره عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و آماده‌باش تجهیزات در مناطق سردسیر بیان کرد: دستورالعمل عملیات زمستانی فرودگاه تبریز به روزرسانی شده و مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است همچنین‌ دستورالعمل سایر فرودگاه‌ها نیز بر همین اساس تدوین شده است.

دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به برگزاری مانور عملیات زمستانی با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر همه فرودگاه‌های کشور آماده انجام عملیات زمستانی هستند.

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره تأمین تجهیزات برف‌روبی و زمستانی فرودگاه‌ها، بیان کرد: ‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امسال تجهیزات مطلوبی در حوزه عملیات زمستانی فرودگاه‌ها تهیه کرده است؛ در این راستا می‌توان به تأمین 59 تیغه برف‌روب، ماشین‌های برف خوار و سایر تجهیزات موردنیاز عملیات برف‌روبی، یخ‌زدایی و مایع‌پاش اشاره کرد.

وی به برف‌روبی اخیر در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد اشاره کرد و گفت: ‌از ساعت 22 شامگاه 21 دی‌ماه تا ساعت 9 صبح‌ روز ‌22 دی‌ماه، هفت مرتبه عملیات برف‌روبی، یخ زدایی و اوره پاشی ‌در فرودگاه مشهد انجام و سپس پروازها برقرار شد.

حاجی‌بیگی اضافه کرد: همچنین با وجود بارش برف در فرودگاه‌های مختلف، با انجام به‌موقع عملیات زمستانی، مشکلی در برقراری پرواز فرودگاه‌ها ایجاد نشده است.

دبیر کمیته عملیات زمستانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اضافه کرد: در حال حاضر همه فروگاه‌های تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملیاتی‌ است.

حاجی‌بیگی با اشاره به اینکه در فصل پربارش زمستان قرار داریم، اضافه کرد: از مسافران تقاضا می‌شود پیش از عزیمت به فرودگاه، با شماره تلفن 199 تماس بگیرند و از وضعیت پروازها اطلاع حاصل کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها