ناصر تاج آبادی، عضو هیئت علمی بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور:

هر گرم از ژل رویال 25 هزار تومان قیمت دارد/ تولید 3400 کیلوگرم ژل رویال در کشور

یک عضو هیئت علمی بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از تولید 3400 کیلوگرم ژل رویال در کشور خبر داد.

هر گرم از ژل رویال 25 هزار تومان قیمت دارد/ تولید 3400 کیلوگرم ژل رویال در کشور
کد خبر: 377206
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۳:۲۷:۲۷

اعتمادآنلاین| ناصر تاج آبادی، عضو هیئت علمی بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، در نشست خبری دومین کنگره بین المللی زنبور عسل که امروز دوشنبه 23 دی ماه در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: ژل رویال ترشحی شیر مانند از زنبورهای عسل کارگر است که به پرورش و رشد زنبور ملکه کمک می‌کند.

وی با اشاره به نحوه استخراج این ماده ادامه داد: این ژل از ناحیه‌ فوقانی سر زنبور به‌دست می‌آید و از خانه‌های کندو استخراج می‌شود.

وی توضیح داد: زمانی که لارو زنبورها تولید می‌شود، زنبورهای کارگر به آنها ژل رویال می‌دهند تا تقویت شوند و در روزهای آغازین زندگی خود، جان سالم به‌در ببرند.

تاج آبادی افزود: بعد از 3 تا 4 روز، لاروها دیگر از ژل رویال استفاده نمی‌کنند. برای لاروهایی که احتمال دارد بدل به ملکه بشوند، این ژل‌ها از اهمیت خیلی بیشتری برخوردار است. این لاروها در کندو با ژل رویال احاطه می‌شوند این حرکت باعث می‌شود تا ریخت‌شناسی این زنبورها برای بدل شدن به ملکه توسعه یابد.

عضو هیت علمی بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با اشاره به اینکه در چند سال قبل توجه چندانی به استخراج ژل رویال نمی‎‌شد، گفت: توجه به تولید محصولات جانبی عسل مثل ژل رویال، گرده، بره موم و زهر طی چند سال اخیر رواج یافته و تا پیش از این زنبورداران بیشتر بر تولید صرف عسل متمرکز بودند.

وی با اشاره به قیمت هر گرم از ژل رویال اضافه کرد: در حال حاضر هر گرم از این ژل در بازار بین 10 تا 25 هزار تومان به فروش می‌رسد که از لحاظ اقتصادی برای زنبورداران بسیار به صرفه است.

تاج آبادی گفت: در سال گذشته بیش از 3400 کیلوگرم ژل رویال در کشور تولید و در بازار عرضه شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها