کد خبر: 377221
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۴:۱۹:۲۹
| |

نشست حل بحران لیبی در مسکو با حضور وزیران خارجه و دفاع ترکیه و روسیه آغاز شد

پس از آنکه روز گذشته در لیبی اعلام آتش‌بس شد، رئیس‌جمهوری ترکیه تصمیم گرفت نوزدهم ماه جاری میلادی در سفری رسمی به آلمان مساله لیبی را بررسی کند. از طرف دیگر، نشست‌های وزیران دفاع و خارجه روسیه و ترکیه در مسکو با محوریت حل بحران لیبی آغاز شد.

نشست حل بحران لیبی در مسکو با حضور وزیران خارجه و دفاع ترکیه و روسیه آغاز شد
کد خبر: 377221
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۴:۱۹:۲۹

اعتمادآنلاین| نشست مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه و خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور درباره پرونده لیبی شروع شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، نمایندگان دو هیئت لیبیایی که صبح امروز (دوشنبه) وارد مسکو شدند نیز به مذاکرات با روسیه و ترکیه برای حل بحران لیبی پیوستند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد: براساس توافقی که میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و اردوغان در استانبول حاصل شد، امروز مذاکرات میان سرگئی لاوروف و مولود چاووش‌اوغلو برای حل بحران لیبی آغاز شد و نمایندگان طرف‌های درگیر در لیبی به آنها پیوستند.

وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود دیداری در مسکو با نظارت وزرای خارجه و دفاع روسیه و ترکیه میان حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی و فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی برگزار خواهد شد.

اردوغان برای بررسی پرونده لیبی به برلین می‌رود

همچنین برخی منابع در ترکیه پیش‌بینی کردند سفر آتی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به آلمان با کنفرانس برلین درباره بحران لیبی که در آن طرف‌های عربی و بین‌المللی در کنار طرف‌های درگیر حضور دارند، مرتبط باشد.

بر اساس بیانیه مرکز ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز گذشته در تماس تلفنی به بررسی آخرین تحولات لیبی و مسایل منطقه‌ای پرداختند.

روز گذشته دولت توافق ملی لیبی و ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر به دعوت ترکیه و روسیه از بامداد یکشنبه آتش‌بس اعلام کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها