مشاور مدیرعامل تیم آذرخش زاگرس شیراز در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سلامت بازیکنان از همه چیز مهم‌تر است/ آب گرفتن زمین بر اثر بارندگی شدید باعث لغو بازی شد

زمین‌های غیراستاندارد همواره یکی از معضلات فوتبال زنان بوده و همچنان برخی بازی‌ها در زمین بی‌کیفیت و در میان گل و لای انجام می‌گیرد. موضوعی که نه تنها از جذابیت و کیفیت بازی کم می‌کند بلکه خطر مصدومیت جدی برای بازیکنان نیز به همراه دارد.

سلامت بازیکنان از همه چیز مهم‌تر است/ آب گرفتن زمین بر اثر بارندگی شدید باعث لغو بازی شد
کد خبر: 377263
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- با آغاز فصل سرما فوتبال زنان باز هم با مشکل همیشگی بارندگی در زمین‌های غیراستاندارد و خطر مصدومیت بازیکنان روبه‌رو شده است. در هفته دوازدهم از لیگ برتر فوتبال زنان، بازی تیم‌های فوتبال سینا بوشهر و آذرخش زاگرس شیراز به دلیل نامناسب بودن زمین بازی بر اثر بارندگی لغو شد.

مشاور مدیرعامل آذرخش: سلامت بازیکنان از هر چیزی مهم‌تر است

نیما ایوبی مشاور مدیرعامل تیم آذرخش زاگرس شیراز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: آب گرفتن زمین بر اثر بارندگی شدید باعث لغو بازی شد. طبق قوانین تیم‌ها باید سه زمین آماده داشته باشند که در صورت پیش آمدن مشکل برای یک زمین، بازی در زمین دیگر برگزار شود. اما به نظر می‌رسد به دلیل شدت بارندگی زمین دوم هم قابل استفاده نبود.

ایوبی در ادامه درباره نظر تیمش پس از تصمیم داور مبنی بر لغو بازی گفت: اگر به هر قیمتی بازی برگزار شود، سلامت بازیکنان به خطر می‌افتد. برای ما سلامت آنها از هر چیزی مهم‌تر است. بازی در چنین زمینی می‌تواند برای بازیکنان 2 تیم بسیار خطرناک باشد و مصدومیت جدی به همراه داشته باشد.

او اضافه کرد: خود بوشهری‌ها هم به این امر واقف بودند. توضیح آنها این بود که به دلیل تفاوت جنس خاک بوشهر با خاک شمال کشور امکان تخلیه آب زمین وجود ندارد.

سرپرست سینا بوشهر: وسیله‌ای برای جمع کردن آب نداشتیم

بهجت ایوب‌زاده سرپرست تیم سینا بوشهر نیز در مصاحبه‌ای در این رابطه گفت: به خاطر بارندگی شدید در زمین مسابقه آب جمع شده بود و هیچ وسیله‌ای برای جمع کردن آن نداشتیم. حتی اگر آب را هم جمع می‌کردیم، نمی‌توانستیم با گل و لای کاری کنیم چون واقعاً زمین مناسب بازی نبود.

او در این مورد افزود: این موضوع دست سرپرست و بازیکن نیست و ما نمی‌توانستیم جلوی بارندگی را بگیریم. 2 زمین طبیعی داریم که هر 2 همین وضعیت را داشتند، زمین مصنوعی‌مان هم استاندارد نیست و برای تیم 9نفره استفاده می‌شود.

ایوب‌زاده تاکید کرد که زمان برگزاری این بازی معوقه مشخص نیست: هر وقت فدراسیون اعلام کند بازی را انجام می‌دهیم. به دلیل بارندگی شدید کل زمین پر از آب شده بود. داور بعد از اینکه زمین را چک کرد گفت اینجا بازی را برگزار نمی‌کنم.

زمین‌های غیراستاندارد همواره یکی از معضلات فوتبال زنان بوده و همچنان برخی بازی‌ها در زمین بی کیفیت و در میان گل و لای انجام می‌گیرد. موضوعی که نه تنها از جذابیت و کیفیت بازی کم می‌کند بلکه خطر مصدومیت جدی برای بازیکنان را نیز به همراه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها