کد خبر: 377269
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

احتمال حضور مجدد عبدالمهدی در رأس کابینه عراق

احتمال مامور شدن مجدد عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق، به عنوان نخست‌وزیر دولت انتقالی قوت بیشتری به خود گرفت.

احتمال حضور مجدد عبدالمهدی در رأس کابینه عراق
کد خبر: 377269
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احتمال مامور شدن مجدد عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق، به عنوان نخست‌وزیر دولت انتقالی قوت بیشتری به خود گرفت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، نمایندگان عضو ائتلاف‌های فتح و دولت قانون (هادی عامری و نوری مالکی) اعلام کردند شانس عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی برای ریاست دولت انتقالی پیش روی عراق بیشتر از تمامی نامزدهای موجود است.

مختار الموسوی، نماینده پارلمان و عضو ائتلاف الفتح، روز دوشنبه در این رابطه به رسانه‌های عراقی گفت: هادی عامری رهبر این ائتلاف چند ساعت پیش با مقتدی صدر، رهبر ائتلاف سائرون، که در ایران اقامت دارد ملاقات و در مورد انتخاب نخست‌وزیر با او بحث و تبادل نظر کرد.

از سوی دیگر علی الغانمی، نماینده پارلمان از ائتلاف دولت قانون، هم در این رابطه تاکید کرد بعد از شکست طرف‌های مختلف سیاسی در توافق بر سر نامزدی جهت ریاست دولت انتقالی عراق، شانس عبدالمهدی برای تصدی این پست بیشتر شده است. همچنین مواضع او در مورد خروج نیروهای آمریکایی نیز باعث شد تا مواضع جریان‌های سائرون و الحکمه در مورد او نرم‌تر شود.

به اعتقاد کارشناسان عراقی با توجه به این اظهارنظرها و نیز حمایت کردها از ابقای عبدالمهدی در پست نخست‌وزیری شانس او برای این حضور بیشتر هم شده است، گرچه موضع معترضان عراقی که برای روی کار آمدن چهره‌های جدید پافشاری می‌کنند در رابطه با این تصمیم همچنان می‌تواند تمامی رشته‌های سیاستمداران عراقی را پنبه کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها