«اردوغان» دولت سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد

رئیس‌جمهور ترکیه با تهدید به انجام اقدام نظامی علیه دولت سوریه، مدعی شد با این کار قصد دارد مانع نقض آتش‌بس در ادلب شود.

«اردوغان» دولت سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد
کد خبر: 377437
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ۱۲:۲۱:۱۲

اعتمادآنلاین| یک روز پس از دیدار سران اطلاعاتی ترکیه و سوریه در روسیه، آنکارا، دمشق را به اقدام نظامی تهدید کرد.

«رجب طیب اردوغان»‌ رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) به بهانه حرکت موج بزرگی از آوارگان سوری به سمت مرزهای کشور خود، دولت سوریه را تهدید کرد در صورت متوقف نکردن عملیات در استان ادلب، اقدام نظامی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت: «امیدارویم [توافق] آتش‌بس در ادلب پایدار بماند. ما مصمم هستیم مانع هر حمله‌ای توسط رژیم [بشار] اسد [رئیس‌جمهور سوریه] به ادلب شویم».

اردوغان با تهدید به اقدام نظامی علیه دولت مشروع سوریه، ادامه داد: «چهارصد هزار سوری از ادلب آواره شده‌اند و باید به خانه‌هایشان بازگردند. اگر لازم باشد اقدامات رژیم برای نقش آتش‌بس را خودمان متوقف می‌کنیم. همگان باید بدانند که ما شوخی نمی‌کنیم و هر چه می‌گوییم، انجام می‌دهیم».

به نوشته آناتولی، رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد: «ما به دنبال ماجراجویی در سوریه، لیبی و مدیترانه نیستیم، ما به هیچ وجه جاه‌طلبی امپریالیستی نداریم، طمع نفت و پول نیز چشمان ما را کور نکرده است. تنها هدف ما حفظ حقوق و تامین آینده خود و برادرانمان است».

اردوغان در موضوع لیبی و تلاش‌ها جهت برقراری آتش‌بس در این کشور اظهار داشت: «ما نمی‌توانیم نسبت به چیزی که در لیبی رخ می‌دهد ساکت باشیم، و کسانی که لیبی را به خون و آتش آلوده می‌کند همزمان نفرت خود را در قبال ترکیه هم نشان می‌دهند».

او درباره عدم امضای توافق آتش‌بس توسط «خلیفه حفتر» سرکرده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، تصریح کرد: «حفترِ کودتاچی ابتدا [با توافق آتش‌بس] موافقت کرد اما بعد از آن از مسکو فرار کرد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها