کد خبر: 377449
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پردرآمدترین شرکت‌های نفتی جهان کدام‌اند؟/ سینوپک چین با 430 میلیارد دلار، پردرآمدترین شرکت نفتی جهان است

شرکت‌های نفتی در سالی که گذشت درآمدهای چندصد میلیارد دلاری کسب کردند. شرکت‌های سینوپک، شل، آرامکو، پتروچاینا، بریتیش‌پترولیوم به ترتیب پردرآمدترین شرکت‌های نفتی جهان‌اند.

پردرآمدترین شرکت‌های نفتی جهان کدام‌اند؟/ سینوپک چین با 430 میلیارد دلار، پردرآمدترین شرکت نفتی جهان است
کد خبر: 377449
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده -خرید و فروش نفت و گاز یکی از پردرآمدترین صنایع دنیاست. شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که طی سال‌های متمادی فعالیت‌شان توانسته‌اند موفقیت‌های بزرگی کسب کنند؛ اما در مقابل نیز برخی از شرکت‌ها هستند که با ورشکستگی و کمبود منابع روبه‌رو شده‌اند.

اعتمادآنلاین، به نقل از Statisca، گزارش می‌دهد که «شرکت نفتی سینوپک» در صدر لیست شرکت‌های بزرگ نفتی و گازی دنیا قرار دارد. این شرکت با اینکه در عرصه تولید مواد شیمیایی چندان فعال نبود اما توانست تجارت مواد شیمیایی و نفت را با هم ترکیب کند. درآمد این شرکت در سال 2019 بیش از 430 میلیارد دلار بود که از شرکت‌های آرامکو و شل نیز بیشتر بود. شرکت اکسون موبیل در این سال با درآمد 276 میلیارد دلار در رتبه ششم پردرآمدترین‌ شرکت‌ها ایستاد.

درآمدهای چند صد میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز زیاد عجیب نیست. این درآمدها به شدت به افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی بستگی دارد. عوامل مختلفی بر افزایش یا کاهش قیمت نفت خام تاثیر می‌گذارد. روند تغییر قیمت بستگی به اوضاع اقتصادی، سیاسی و مالی در جهان دارد. نوسانات قیمت نفت در مبادلات جهانی اثرگذار است.

شرکت شل با 382 میلیارد دلار درآمد دومین شرکت نفتی پردرآمد در دنیاست. آرامکو نیز در سال 2018 به فهرست پردرآمدترین‌ترین‌ها پیوست و توانست در سال 2019 با درآمد 356 میلیارد دلار در رتبه سوم جای گیرد.

پتروچاینا با 347.76 میلیارد دلار درآمد چهارمین شرکت از شرکت‌های پردرآمد دنیا محسوب می‌شود. بریتیش‌پترولیوم 296.97 میلیارد دلار، توتال 185.98 میلیارد دلار، شورون 157.21 میلیارد دلار، روس‌نفت 132.73 میلیارد دلار، و گزپرام 129.41 میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شرکت نفتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها