کد خبر: 377461
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

«عربستان» سیستم دفاعی نزدیک تأسیسات نفتی را تقویت می‌کند

رئیس اجرایی شرکت نفتی آرامکو اعلام کرد: عربستان سیستم دفاعی را نزدیکی تأسیسات نفتی تقویت می‌کند و می‌تواند با هر گونه اختلالات در بازار برخورد کند.

«عربستان» سیستم دفاعی نزدیک تأسیسات نفتی را تقویت می‌کند
کد خبر: 377461
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امین الناصر، رئیس اجرایی این شرکت در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: شرکت نفتی آرامکو -ارزشمندترین شرکت نفتی جهان- علاوه بر انعطاف پذیری فوق‌العاده‌ تأسیسات خود، دارای واحدهایی است که در شرایط اضطراری عمل کرده و نیازها را پاسخ می‌دهند.

او گفت: عربستان تلاش دارد در کنار تقویت سیستم دفاعی خود نزدیکی تأسیسات نفتی، صنعتش کمترین وابستگی را به تأسیسات نفتی بقیق داشته باشد.

رئیس اجرایی شرکت نفتی آرامکو ادعا کرد: بازیابی سریع این شرکت پس از حمله به تأسیسات آن در دو منطقه بقیق و خریص نشان دهنده انعطاف پذیری بی‌نظیر صنعت نفت عربستان و تأکیدی بر این امر است که این کشور یک تأمین کننده مطمئن است.

حمله موشکی و پهپادی انصارالله در ماه سپتامبر 2019 به تأسیسات نفتی خریص و بقیق موجب شد یکی از بدترین اختلالات در عرضه نفت رخ داده، برای مدتی استخراج روزانه پنج میلیون بشکه نفت متوقف و قیمت نفت به شدت افزایش یابد.

الناصر در این مصاحبه گفت: تمامی جهان دید که آرامکو که به عنوان بانک مرکزی نفت عمل می‌کند، می‌تواند به هر رویداد غیرمنتظره‌ای پاسخ دهد و هیچ‌گونه وقفه‌ای در پاسخ به تقاضای مشتریان بین‌المللی خود نداشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها