کد خبر: 377482
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

رویترز گزارش می‌دهد:

خرید پنج میلیارد دلاری «ویزا» برای توسعه فناوری‌های مالی

شرکت ویزا به تازگی اعلام کرد برای توسعه و تقویت فعالیت خود در زمینه تکنولوژی مالی، مالکیت شرکت استارت‌آپی «پلید» را به قیمت 5.3 میلیارد دلار خریداری می‌کند.

خرید پنج میلیارد دلاری «ویزا» برای توسعه فناوری‌های مالی
کد خبر: 377482
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت ویزا روز دوشنبه، 13 ژانویه، از خرید شرکت استارت‌آپی «پلِید» (Plaid) طی توافقی به ارزش 5.3 میلیارد دلار خبر داد. این توافق با هدف ارتقای دسترسی این شرکت بزرگ پرداختی به فضای به سرعت در حال رشدِ تکنولوژی مالی (فین‌تک) انجام می‌شود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از رویترز، تراکنش‌های مالی نشان می‌دهد چگونه شرکت‌های سنتی مالی دوست دارند پول زیادی برای این کسب‌وکار جدید بپردازند. کسب‌وکاری که در اقتصادی دیجیتالی و بدون وجه نقد موقعیت قوی‌تری دارد.

فین‌تک یا فناوری‌های مالی معادل Financial technology یا FinTech صنعتی در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی می‌کوشند خدمات مالی را کارآمدتر کنند. شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های مالی عموماً استارت‌آپ‌هایی هستند که سعی می‌کنند خودشان را در سیستم‌های مالی جا بیندازند و شرکت‌های سنتی را به چالش بکشند.

قیمت 5.3 میلیارد دلاری که روز دوشنبه اعلام شد، حدود 2 برابر مبلغی است که گفته می‌شود شرکت «پلید» طی آخرین نشست جذب سرمایه خود در دسامبر 2018 ارزش‌گذاری کرده بود؛ زمانی که در دوره C جذب سرمایه 250 میلیون دلار دریافت کرد.

بعدها شرکت «پلید» افشا کرد که 2 شرکت ویزا و رقیبش مسترکارت سرمایه‌گذاران آن دوره بوده‌اند.

ال کِلی، رئیس و مدیرعامل ویزا، روز دوشنبه گفت: «پلید یکی از رهبران صنعت به سرعت در حال رشد فین‌تک (تکنولوژی مالی) در جهان است [...] این معامله در کنار دیگر تلاش‌های ما که در زمینه فین‌تک انجام می‌شود «ویزا» را در موقعیتی قرار می‌دهد که حتی ارزش بیشتری برای توسعه‌دهندگان، نهادهای مالی و مصرف‌کنندگان خواهد داشت.»

به گفته یک منبع آشنا با این موضوع، شرکت «پلِید» که در سال 2013 تاسیس شد و اکنون با 11 هزار نهاد مالی در سراسر ایالات متحده آمریکا، کانادا و اروپا ارتباط دارد، خواهد توانست با انجام این معامله برند «ویزا» را با گسترش تجارت این شرکت تقویت کند.

شرکت ویزا انتظار دارد طی سه الی 6 ماه دیگر این قرارداد قطعی شود و تا پایان سال سوم از درآمد هر سهم (EPS) تعدیل‌شده آن بهره‌ ببرد.

شرکت ویزا اعلام کرده است بخشی از مبلغ این قرارداد را به صورت نقدی و مابقی آن را در تاریخی دیگر، و در ازای اوراق قرضه، پرداخت خواهد کرد.

2 شرکت «ویزا» و «پلید» به ترتیب از شرکت‌های «لازارد» و «گولدمن ساکس» به عنوان مشاوران مالی خود استفاده کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها