پرویز کدخدایی، عضو شورای شهر بنت استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

80 درصد زیرساخت روستایی مردم «بنت» از بین رفت/ دامی برای مردم باقی نمانده است/ زنان باردار را با خودرو سنگین به بیمارستان رساندیم

کدخدایی عضو شورای شهر «بنت» استان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت روستاهای این منطقه بعد از وقوع سیل و آب‌گرفتگی به «اعتمادآنلاین» گفت: تمامی خانه‌ها در روستاهای حوالی بنت کاملاً کاهگلی است و بعد از این سیل بعید است هیچ خانه‌ای سالم مانده باشد. روستای «کهیرگان» را کاملاً آب برده است. اما چون روز بوده، مردم توانسته‌اند فرار کنند و به سمت کوه پناه ببرند.

80 درصد زیرساخت روستایی مردم «بنت» از بین رفت/ دامی برای مردم باقی نمانده است/ زنان باردار را با خودرو سنگین به بیمارستان رساندیم
کد خبر: 377499
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وقوع سیل و آب‌گرفتگی در استان سیستان و بلوچستان در حالی زندگی مردم را مختل کرده است که برخی از مناطق نگرانی بیشتری از شرایط خود دارند.

پرویز کدخدایی، عضو شورای شهر «بنت» استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به وضعیت بارش‌ها و آب‌گرفتگی در این استان‌ و شهرهای مختلف به اعتمادآنلاین گفت: اواخر روز پنجشنبه بارندگی شروع شد و تا صبح یکشنبه ادامه پیدا کرد. تعداد زیادی از روستاهای بنت زیر آب رفته‌اند.

او ادامه داد: از روستاهای مهمدان، توتان، ترگورت و حدود 50 آبادی و روستای دیگر هیچ اطلاعی نداریم. هیچ راه ارتباطی‌ای با آنها وجود ندارد و به نظر می‌رسد اوضاع مردم وخیم باشد.

زیرساخت‌های شهری به شدت تخریب شده‌اند

کدخدایی با شرح خسارات عنوان کرد: میزان زیادی از زیرساخت‌های شهری و شهرداری در بنت از بین رفته است. مدرسه‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها و جاده‌ها دچار آبگرفتگی شدید شده‌اند. در روستاها هم دیگر چیزی تحت عنوان کشاورزی برای ما باقی نمانده. به راحتی می‌توان گفت حدود 80 درصد از زیرساخت‌های کشاورزی به طور کامل از بین رفته است. از سوی دیگر، هیچ دامی برای دامداران باقی نمانده است.

او از عدم فعالیت بالگردها در این منطقه ناراضی است: هیچ بالگردی هم به اینجا نیامده که بدانیم اوضاع‌شان چگونه است. 2 روز است که درخواست بالگرد کرده‌ایم، اما برایمان نفرستاده‌اند.

بالگردها فقط سمت دشتیاری رفتند

کدخدایی در واکنش به اینکه رئیس جمعیت هلال‌احمر گفته شرایط جوی برای پرواز بالگردها آماده نبود گفت: حرف‌شان درست نیست چون بارش بند آمده و بالگردها می‌توانند پرواز کنند. در این مدت هم از زمانی که کارشان را آغاز کرده‌اند بیشتر سمت «دشتیاری» بوده‌اند و سمت بنت نیامده‌اند. در حالی که اینجا هم اوضاع اصلاً خوب نیست و مردم به کمک نیاز دارند.

این عضو شورای شهر بنت به تلفات انسانی هم اشاره کرد: تمامی خانه‌ها در روستاهای حوالی بنت کاملاً کاهگلی است و بعد از این سیل بعید است هیچ خانه‌ای سالم مانده باشد. روستای «کهیرگان» را کاملاً آب برده است. اما چون روز بوده، مردم توانسته‌اند فرار کنند و به سمت کوه پناه ببرند. روستاهای این منطقه کوهستانی است و دما بسیار پایین، به همین دلیل نگران سلامت مردم هستیم. چندین زن باردار را به سختی و با خودروهای سنگین توانستیم به بیمارستان برسانیم. شرایط بغرنج‌تر از تصور است و مردم ما به کمک تمامی نیروها نیاز دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها