کد خبر: 377502
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر گزارش می‌دهد:

شباهت جالب سرخابی‌ها در نیم‌فصل دوم/ سپاهان برنده اصلی نقل و انتقالات زمستانی/ شکست شهر خودرو و ماشین‌سازی و سکوت تراکتور در نقل و انتقالات زمستانی

پرسپولیس و استقلال مانند همیشه مهم‌ترین باشگاه‌های این فصل نقل و انتقالات بودند و سپاهان و شهر خودرو هم دیگر تیم‌هایی بودند که در صدر اخبار قرار گرفتند.

شباهت جالب سرخابی‌ها در نیم‌فصل دوم/ سپاهان برنده اصلی نقل و انتقالات زمستانی/ شکست شهر خودرو و ماشین‌سازی و سکوت تراکتور در نقل و انتقالات زمستانی
کد خبر: 377502
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ زمان نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران به پایان رسید و برخی باشگاه‌ها به اهداف خود رسیدند و برخی هم نتوانستند آن‌گونه که هواداران‌ انتظار داشتند تیم‌شان را تقویت کنند. پرسپولیس و استقلال مانند همیشه مهم‌ترین باشگاه‌های این فصل نقل و انتقالات بودند و سپاهان و شهر خودرو هم دیگر تیم‌هایی بودند که در صدر اخبار قرار گرفتند.

سپاهان منطقی خرید کرد

زردهای اصفهان به همراه امیر قلعه‌نویی روزهای خوبی را پشت سر می‌گذرانند و در جدول رده‌بندی لیگ برتر هم در جایگاه دوم قرار دارند. سپاهان در پنجره نقل و انتقالات نیم‌فصل، سروش رفیعی، مهدی ترکمان و محمد طیبی را به خدمت گرفتند و با حامد بحیرایی و مهدی رحیمی نیز قطع همکاری کردند. امیر قلعه‌نویی یکی از بهترین تیم‌های چند سال اخیر سپاهان را در اختیار دارد و تلاش می‌کند بعد از چند سال دوباره قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد. خط دفاعی سپاهان با 10 گل خورده در نیم‌فصل اول عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت و قلعه‌نویی با به خدمت گرفتن محمد طیبی سعی در استحکام بیشتر خط دفاعی تیمش دارد.

سروش رفیعی اما بهترین خرید سپاهان در نیم‌فصل دوم است. محرم نویدکیا سال‌ها در خط میانی سپاهان بازی کرد و با خلاقیتی که داشت تاثیر زیادی در برنامه‌های هجومی این باشگاه گذاشت. بعد از رفتن این بازیکن، سپاهان در خط حمله به مشکل خورد. هرچند مدیران این باشگاه با به خدمت گرفتن محسن مسلمان و رسول نویدکیا کوشیدند تا جای خالی محرم را پر کنند، اما هیچ‌کدام از این بازیکنان نتوانستند نقش او را در این تیم بازی کنند. حالا امیر قلعه‌نویی با جذب سروش رفیعی امیدوار است بتواند میزان خلاقیت خط هافبک تیمش را بالا ببرد.

فرهاد مجیدی بهترین خرید استقلال

بعد از پایان ماجرای استراماچونی، مدیران استقلال فرهاد مجیدی را به عنوان مربی خودشان انتخاب کردند. او که یکی از محبوب‌ترین چهرهای باشگاه استقلال به شمار می‌آید کارش را با آبی‌های پایتخت آغاز کرده و هواداران امیدوارند استقلال مجیدی هم مانند تیم استراماچونی نمایشی دلپذیر در زمین به اجرا بگذارد.

استقلال در فصل نقل و انتقالات ، میلاد باقری و مرتضی آقاخان را از دست داد و ارسلان مطهری را از ذوب‌آهن به خدمت گرفت. ارسلان مطهری که بارها اعلام کرده بود یک استقلالی دوآتشه است عملکرد خوبی در ذوب‌آهن داشت و حالا امیدوار است این موفقیت را در استقلال هم تکرار کند. هرچند خرید مطهری توسط استقلال کمی جای تعجب داشت. آبی‌های پایتخت با داشتن بازیکنانی چون شیخ دیاباته، مهدی قائدی و مرتضی تبریزی نیاز چندانی به بازیکن جدید در خط حمله خودش نداشت، اما آنها مطهری را هم به خدمت گرفتند تا ترافیک خط حمله استقلال بالا برود.

نیمکت صد درصد پرسپولیسی

گابریل کالدرون پس از آنکه تیمش را قهرمان نیم‌فصل کرد، راهی کشورش شد و دیگر به تهران بازنگشت. داستان گابریل کالدرون با پرسپولیس همانند داستان استراماچونی با استقلال شد. او به دلیل مشکلات مالی از پرسپولیس جدا شد تا یحیی گل‌محمدی هدایت سرخ‌های تهرانی را بر عهده بگیرد. حضور گل‌محمدی در تهران هم مهم‌ترین اتفاق فصل نقل و انتقالات بود.

پرسپولیس بازیکنان زیادی را در فصل نقل و انتقالات از دست داد. حسین ماهینی، فرشاد احمدزاده، آدام همتی، محمدامین اسدی و جونیور براندائو بازیکنانی بودند که از این تیم جدا شدند. کریستین اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای تنها بازیکنی بود که در ساعات پایانی نقل و انتقالات با پرسپولیس به توافق رسید. آنتونی استوکس مهاجم سابق تراکتور هم یکی دیگر از اهداف پرسپولیس است و به احتمال خیلی زیاد تا چند روز آینده با این باشگاه به توافق خواهد رسید. استوکس بازیکن آزاد است و پرسپولیس مشکلی برای جذب او بعد از مهلت قانونی نقل و انتقالات ندارد.

عملکرد جالب فولاد خوزستان در نقل و انتقالات

جواد نکونام به همراه فولاد خوزستان فصل خوبی را پشت سر می‌گذارد. گرچه در رده هفتم جدول لیگ برتر قرار گرفته اما می‌تواند خودش را در بین چهار تیم بالای جدول جای دهد. سعید آذری مدیرعامل این باشگاه با جذب آیاندا پاتوسی بازیکن سابق استقلال نشان داد این باشگاه برای رسیدن به رده‌های بالای جدول برنامه‌ریزی کرده است. سرخ‌های خوزستان به‌ غیراز پاتوسی، زبیر نیک‌نفس، سینا زامهران و فرشاد احمدزاده را هم جذب کردند.

دست‌ خالی ذوب‌آهن در نقل و انتقالات

سبزهای اصفهان نیم‌فصل اول را با منصوریان آغاز کردند، اما نتوانستند نتایج خوبی به دست آورند. همین اتفاق باعث شد علیرضا منصوریان از این باشگاه جدا شود. آنها در نقل و انتقالات هم ضعیف عمل کردند و بیشتر مهره‌های کلیدی خود را از دست دادند. محمدرضا خلعتبری، میلاد فخرالدینی ، ارسلان مطهری ، زبیر نیک‌نفس و 2 بازیکن خارجی از این تیم جدا شدند و تنها فرشاد محمدی مهر و مهدی خلیل به جمع سبزها پیوستند.

شهر خودرو، تیمی که بهترین مهره‌اش را از دست داد

بعد از تغییر مالکیت پدیده و تغییر نام این باشگاه به شهر خودرو ، این باشگاه مشهدی روزهای خوبی را شاهد بود. آنها به همراه یحیی گل محمدی به مقام چهارم لیگ هجدهم دست پیدا کردند و راهی لیگ قهرمانان آسیا شدند. قرمزهای مشهدی لیگ نوزدهم را هم با قدرت آغاز کردند و از همان ابتدا نشان دادند یکی از گزینه‌های قهرمانی در لیگ برتر هستند. مشکلات مالی البته مقابل روند مثبت این تیم را گرفت. آنها در فصل نقل و انتقالات سروش رفیعی، سینا زامهران، روح‌الله باقری، فرشاد محمدی‌مهر، اکبر منادی، یونس شاکری و رضا صدری را از دست دادند و میلاد سرلک، محمدرضا خلعتبری، روح‌الله سیف‌اللهی، حسن جعفری و علی طاهران را به خدمت گرفتند.

تراکتورسازی، بی‌سروصداترین تیم در نقل و انتقالات

تراکتور که نقل و انتقالات تابستانی را با سروصدای زیادی به پایان رسانده و بازیکنانی چون رشید مظاهری و رضا اسدی را جذب کرده بود، در زمان نقل و انتقالات زمستانی کوشید تا روی نظم تیمی خودش تمرکز کند و خیلی وارد بازار نشود. تی‌تی‌ها در نیم‌فصل تنها میلاد فخرالدینی را جذب کردند و به سراغ هیچ بازیکن دیگری هم نرفتند. البته تراکتور بازیکنان زیادی را از دست داد. کوین فورچونه، یوکیا سوگیتا، ابوالفضل رزاق‌پور و احمد موسوی بازیکنانی بودند که از این تیم جدا شدند.

ماشین‌سازی بازنده اصلی نقل و انتقالات

دیگر تیم تبریز در نیم‌فصل اول بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند پرسپولیس را در تهران متوقف کنند و در 2 بازی رفت‌وبرگشت هم استقلال را شکست دهند.

ماشین‌سازان هرچند در زمین‌ بازی خوب بودند، در بازار نقل و انتقالات ضعیف عمل کردند و بدون توافق با هیچ بازیکنی وارد نیم‌فصل دوم می‌شوند. آنها البته احمد زنده‌روح، د خسوس و سامان نریمان جهان را از دست دادند و از همین رو وضعیت خوبی ندارند. رسول خطیبی، مربی این باشگاه، هم از این باشگاه جدا شد تا معلوم شود شرایط برای تیم دوم تبریز اصلاً خوب نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها