کد خبر: 377524
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۷:۲۵:۰۰
| |

دفاع دوباره «پمپئو» از ترور سردار سلیمانی؛

تصمیم «ترامپ» برای ترور سردار سلیمانی کاملا قانونی بوده است!

وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی به دفاع از اقدام تروریستی این کشور در به شهادت رساندن سردار سلیمانی پرداخت.

تصمیم «ترامپ» برای ترور سردار سلیمانی کاملا قانونی بوده است!
کد خبر: 377524
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۷:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی با ادعای یک حمله قریب‌‎‌الوقوع دفاع کرد و گفت: این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این باره «کاملا قانونی بوده است»، از ارائه هرگونه مدرکی سر باز زد.

پمپئو ادامه داد: هر بار که رئیس جمهور تصمیمی به این بزرگی می‌گیرد، اطلاعات متعددی به او ارائه می‌شود.

او گفت که مقامات ارشد آمریکا، این تهدیدها را با جزئیات گسترده به اطلاع رئیس‌جمهور رسانده بودند.

پمپئو گفت: این تصمیمی درست بود. ما آن را درست انجام دادیم. وزارت دفاع بسیار خوب عمل کرد و رئیس جمهور زمینه‌ای کاملا قانونی و مناسب داشت و تصمیمش کاملا با راهبرد ما برای مقابله گسترده‌تر با فعالیت شرورانه ایران، به خوبی تطابق داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد: رئیس جمهور[ترامپ] همیشه به وضوح گفته است که با نظارت ما، ایران هیچ گاه به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. وقتی که ما روی کار آمدیم، ایران به واسطه توافق هسته‌ای در مسیری قرار داشت که فرصت داشتن تسلیحات هسته‌ای را به آن‌ها می‌داد. ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

پمپئو همچنین در پاسخ به خبرنگاران که از او درباره امکان مرتکب شدن آمریکا به یک جنایت جنگی در پی تهدیدهای ترامپ علیه اماکن فرهنگی سوال می‌پرسیدند، گفت که آمریکا همواره بر اساس قوانین بین‌المللی عمل خواهد کرد.

او علاوه بر این از کارزار «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران دفاع کرده و گفت که این راهبرد آمریکا، بخش‌های دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادعایی، این موضوع را که سردار شهید سلیمانی «برای یک ماموریت دیپلماتیک صلح» به عراق رفته بود را با گفتن این که این موضوع «اساسا کذب بوده است» رد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها