خسروی، مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان خبر داد:

وضعیت بحرانی ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت ذخایر فرآورده‌های خونی به مرحله بحرانی رسیده است که این وضعیت نگران‌کننده است.

وضعیت بحرانی ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 377529
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خسروی، مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان، گفت: ذخیره فرآورده‌های خونی در سیستان وبلوچستان با توجه به بارندگیهای چند روز گذشته در این استان به پایین‌ترین سطح رسیده است.


وی با بیان اینکه تعداد اهداء کنندگان خون کاهش چشمگیری داشته است، گفت: در شرایطی کنونی باید ذخایر خونی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم به موقع به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال کنیم.


مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: بیماران تالاسمی که اغلب در جنوب استان هستند، نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند.


خسروی با بیان اینکه روزانه 380 تا 400 واحد خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز است، افزود: در شرایطی که تمام کشور با سرمای شدید مواجه است، امکان ارسال خون از سایر نقاط کشور کاهش یافته و همت مردم استان را می‌طلبد تا کمبود خون را جبران کند.


وی خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان با داشتن 3 هزار و 240 بیمار تالاسمی و 700 بیمار دیالیزی، بالاترین میزان مصرف خون در کشور را دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها