کد خبر: 377584
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۹:۴۱:۳۵
| |

حمیدرضا ترقی، نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

افراد کیفی زیادی در انتخابات مجلس ثبت‌نام نکردند

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: به نظر می‌رسد در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد قابل توجهی از نیروهای کیفی ثبت نام نکرده اند و میدان را برای نیروهای تازه نفس، جوان و فاقد سابقه اجرایی باز گذاشته‌اند.

افراد کیفی زیادی در انتخابات مجلس ثبت‌نام نکردند
کد خبر: 377584
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۹:۴۱:۳۵

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی، نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: نیروهای کیفی که از اطلاعات و معلومات و توانمندی‌های قانون‌گذاری و در واقع شایستگی برای حضور در مجلس شورای اسلامی برخوردار هستند به خاطر شیوه های تبلیغات و اشکالاتی که در قانون برای تبلیغات وجود دارد معمولا در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که بیشتر روی آنتن صدا و سیما یا در معرض شناخت عمومی مردم هستند بیشتر می‌توانند با بهره‌گیری از شیوه های تبلیغاتی توجه مردم را به خود جلب کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: متاسفانه تاکنون مکانیزمی در نظام انتخاباتی کشور به وجود نیامده است که افراد کیفی اما کمتر شناخته شده به جامعه معرفی و زمینه شرکت آنان در انتخابات فراهم شود.

ترقی افزود: خیلی از افراد شایسته هم به سبب هزینه سنگین تبلیغات انتخاباتی، شیوه‌های تبلیغات، وجود اشکالات در قانون انتخابات برای تبلیغات و نبود یک رقابت متوازن و عادلانه در انتخابات رغبتی برای ورود به این عرصه ندارند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس معیارها و ضوابط قانونی و بدون توجه به گرایشهای سیاسی اشخاص عمل کرده است.

او تاکید کرد: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کرده برای انتخابات نسبت به همه سختگیری اعمال کرده است و موردی که دال بر مصلحت اندیشی یا گرایشهای سیاسی افراد باشد مشاهده نمی‌شود.

47 درصد از مجموع هزار و 54 داوطلب نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی معادل 497 نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند.

273 نفر معادل 26 درصد از این افراد رد صلاحیت شده و همچنین صلاحیت 284 داوطلب نیز از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

همچنین از مجموع 514 داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات 260 نفر تایید صلاحیت و 116 داوطلب نیز رد صلاحیت شده‌اند. شورای نگهبان صلاحیت 138 داوطلب این حوزه انتخابیه را احراز نکرده است.

استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی 12حوزه انتخاباتی دارد و 18 نفر از مجموع 290 نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.


"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان 12 حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.


انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس امسال همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

مرحوم آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری پارسال درگذشت.


6 نفر از 88 نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها