در نامه احمد توکلی به قوه قضائیه و شورای نگهبان مطرح شد؛

لزوم پیگیری پرونده نمایندگان متخلف در قوه قضائیه

رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سیدابراهیم رئیسی درخواست کرد تا نمایندگان رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان به دلایل انحراف مالی تحت پیگرد قضائی قرار گیرند.

لزوم پیگیری پرونده نمایندگان متخلف در قوه قضائیه
کد خبر: 377594
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۹:۵۷:۳۶

اعتمادآنلاین| احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی خواستار پیگرد قضایی نمایندگانی شد که توسط شورای نگهبان به دلایل انحراف مالی و سوء استفاده از جایگاه رد صلاحیت شده اند.

او همچنین طی نامه دیگری از شورای نگهبان به منظور اهتمام و جدیت در بررسی اسناد و مدارک تخلفات مالی برخی از نمایندگان و رد صلاحیت آنان حمایت و قدردانی کرد.

متن نامه توکلی به رئیس قوه قضائیه بدین شرح است:

«برادر ارجمند حضرت آیت‌الله رئیسی


رئیس محترم قوه قضاییه


سلام علیکم

چنانچه مستحضرید نزدیک به 90 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن‌ها انحرافات مالی و سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی است رد صلاحیت شده‌اند.

کوتاه کردن دست خائنان از بیت‌المال و جلوگیری از ورود آن‌ها به خانه ملت اقدام قابل تقدیر و امیدبخش شورای محترم نگهبان است؛ اما این خیانت‌ها به هیچ وجه نباید فراموش شود و دیگر نباید اجازه داد نمایندگان رد صلاحیت شده بعد از دوره نمایندگی به حال خود رها شوند یا در مسئولیت‌های دیگری به بیت‌المال نزدیک گردند.

نظر به مسئولیت و رویکرد عدالت‌طلبانه جدید قوه قضائیه دیده‌بان شفافیت و عدالت درخواست می‌کند به دادستانی کل کشور مأموریت دهید تا نمایندگان رد صلاحیت شده در هر سطح و در هر لباس و جناح پیگرد قضایی شوند.


دیده‌بان شفافیت و عدالت آمادگی دارد مدارک لازم را برای نمایندگانی که به دلایل اقتصادی رد صلاحیت شده و چند نماینده دیگر که هنوز رد صلاحیت نشده‌اند در اختیار دادستانی محترم قرار دهد.»

همچنین در نامه توکلی خطاب به شورای نگهبان آمده است:

«اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی


سلام علیکم

بدین‌وسیله از اهتمام و جدیت شما در بررسی اسناد و مدارک تخلفات مالی برخی از نمایندگان خیانت‌کار به بیت‌المال قدردانی و از رد صلاحیت این دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قویاً حمایت می‌کنیم.

پایداری شما بر موضوع‌ها و جلوگیری از ورود همه نمایندگان آلوده‌شده و ایستادگی پرصلابت در برابر فشار‌های منتقدین، خواست عمومی و مورد تائید مردم فداکار و نجیب ایران است.

همین‌جا به رئیس محترم مجلس و صاحب‌منصبان دیگری که تلاش دارند با فشار بر شورای محترم نگهبان برخی از مفسدان بی‌صلاحیت تائید شوند هشدار می‌دهیم که مبادا مصداق حدیث رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم شوند که فرمودند بدترین مردمان کسی است که آخرت خویش را به دنیای خود بفروشد و بدتر از او کسی است که آخرتش را به دنیای دیگران می‌فروشد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها