رسول جمشیدی، کارشناس دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت:

دریافت شناسه کالا رایگان است/ تولیدکنندگان لوازم‌خانگی نیازی به دریافت ایران‌کد ندارند

رسول جمشیدی، کارشناس دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: کد شناسه کالا برای فعالان حوزه لوازم خانگی به صورت رایگان قابل دریافت است.

دریافت شناسه کالا رایگان است/ تولیدکنندگان لوازم‌خانگی نیازی به دریافت ایران‌کد ندارند
کد خبر: 377598
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۰:۰۱:۰۹

اعتمادآنلاین| رسول جمشیدی، کارشناس دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت با اشاره به برداشت اشتباه برخی افراد پس از اجرای طرح شناسه کالا برای لوازم خانگی گفت: بر اساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تنها شناسه‌ای که لازم است در مراحل آغازین طرح رهگیری لوازم‌خانگی به محصولات الصاق شود، صرفاً شناسه کالا بوده و در حال حاضر الزامی برای دریافت ایران‌کد وجود ندارد.

جمشیدی در ادامه با اشاره به اینکه کد شناسه کالا به صورت رایگان قابل دریافت است، اظهار کرد: برای دریافت این شناسه نیازی به پرداخت هزینه نیست و تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند پس از احراز هویت در سامانه جامع تجارت، وارد سامانه شناسه کالا شده و برای کالای خود شناسه دریافت کنند.

بر اساس اعلام حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مهلت زمانی اجرای طرح رهگیری لوازم خانگی، به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و با این حساب محصولات تولید داخل از 15 دی ماه و کالا‌های وارداتی از 15 بهمن‌ماه، چنانچه فاقد شناسه باشند، به عنوان کالای قاچاق محسوب خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها