فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هر جا اصلاح‌طلبان شناخته‌شده تایید شوند لیست می‌دهیم/ نمی‌خواهیم لیست استیجاری یا ائتلافی بدهیم/ انتظار داریم شورای نگهبان با دقت قانونی و حقوقی شکایت‌ها را بررسی کند

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: هر جا از میان اصلاح‌طلبان شاخص و شناخته‌شده و دارای پیشینه سیاسی اصلاح‌طلبی افرادی داشتیم لیست خواهیم داد وگرنه عملاً نمی‌توانیم لیست بدهیم.

هر جا اصلاح‌طلبان شناخته‌شده تایید شوند لیست می‌دهیم/ نمی‌خواهیم لیست استیجاری یا ائتلافی بدهیم/ انتظار داریم شورای نگهبان با دقت قانونی و حقوقی شکایت‌ها را بررسی کند
کد خبر: 377634
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: ما همان روالی را که قبلاً اعلام کردیم ادامه خواهیم داد؛ یعنی هر جا از میان اصلاح‌طلبان شاخص و شناخته‌شده و دارای پیشینه سیاسی اصلاح‌طلبی افرادی داشتیم لیست خواهیم داد وگرنه عملاً نمی‌توانیم لیست بدهیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مهم این است که نمی‌خواهیم لیست استیجاری یا ائتلافی بدهیم، چون قبلاً این کار را کردیم و نتیجه آن را دیدیم.

شورای نگهبان با دقت قانونی و حقوقی شکایت‌ها را بررسی کند

راکعی در پاسخ این سوال که با توجه به فهرست رد صلاحیت‌‌شده‌ها پیش‌بینی‌‌تان از آرایش سیاسی مجلس یازدهم چیست گفت: باید دید چه پیش می‌آید؛ حالا فعلاً همه کسانی که به رأی هیات نظارت اعتراض دارند شکایت خود را به شورای نگهبان تحویل داده‌اند و ما انتظار داریم شورای نگهبان با دقت قانونی و حقوقی شکایت‌ها را بررسی کند و پاسخ دهد.

او افزود: ممکن است در این روند تعدادی از اصلاح‌طلبان، حتی چهره‌های شاخص، هم برگردند. باید دید چقدر قانونی و حقوقی برخورد می‌شود.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با اشاره به عملکرد شورای نگهبان عنوان کرد: به هر حال انتظار ملت از شورای نگهبان این است که عادلانه و قانونی برخورد کند، ما هم امیدواریم چنین اتفاقی رخ دهد.

راکعی توضیح داد به هر حال بعد از رأی هیات‌های نظارت، کسانی که کاندیدا می‌شوند بر اساس قانون حق اعتراض دارند و می‌توانند با اعضای شورای نگهبان حضوری صحبت کنند و مسائل را به اطلاع آنها برسانند.

داوطلبان حق اعتراض و انتظار رسیدگی عادلانه و حقوقی دارند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: کسانی که مطمئن هستند این نظر هیات نظارت درباره آنها درست نبوده (شاید به صرف اطلاعات غلطی بوده که به آنها رسیده است) حق اعتراض و انتظار رسیدگی عادلانه و حقوقی دارند.

او اضافه کرد: اگر این اتفاق رخ دهد که باید رخ دهد، ممکن است تعدادی از چهره‌های اصلاح‌طلب چه شاخص و چه غیرشاخص بازگردند.

راکعی همچنین درباره تعداد افرادی که از جمعیت زنان نواندیش تاکنون برای انتخابات تایید صلاحیت شده‌اند گفت: در استان‌ها فقط خانم دکتر سالاری از کرمان تایید شده‌اند. در تهران هم از شورای مرکزی من، فریده اولادقباد، دکتر صدیقه شکوری‌راد و دکتر حمیده عدالت کاندیدا شده‌ بودیم. هر چهار نفر در هیات‌های اجرایی هم تایید شده بودیم، اما در حال حاضر فقط صلاحیت خانم اولادقباد در هیات‌های نظارت تایید شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها