پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد تهران خبر داد:

بهره‌مندی 76 هزار مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره‌ای

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از بهره‌مندی 76 هزار و 745 مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره‌ای خبر داد و گفت: این خدمات در 9 ماه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است.

بهره‌مندی 76 هزار مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره‌ای
کد خبر: 377640
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۰:۵۵:۰۴

اعتمادآنلاین| سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد تهران، با اشاره به اینکه این خدمات شامل مشاوره فردی و گروهی بوده است، بیان کرد: 30 هزار و 426 نفر از مشاوره فردی ، 34 هزار و 819 نفر از مشاوره گروهی و 11 هزار و 500 نفر از غربالگری سلامت روان بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه خدمات مشاورهای در کمیته‌امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است، ادامه داد: یکی از وظایف مشاوران کمیته‌امداد راهنمایی و هدایت مددجویانی است که با اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی روبه رو هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: مددجویان با موضوعاتی از جمله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق و عوامل مؤثر بر تحکیم بنیان خانواده آشنا شدند.


پرپنچی با بیان اینکه مشاوره با استفاده از فنون گوناگون فرد را از اسیر شدن در دام بسیاری از مشکلات نجات می‌دهد تصریح کرد: ارائه مشاوره باعث می‌شود فرد توانایی‌ها و شخصیت خود را بشناسد و در نهایت تصمیم درست و منطقی را برای تأمین نیازهای فردی و اجتماعی خود بگیرند.


وی به دیگر اقدامات انجام شده حوزه مشاوره کمیته امداد استان تهران اشاره کرد و افزود: برگزاری 11 اتاق فکر و نشست تخصصی مشاوران با محوریت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مداخله در بحران، اجرای طرح پالایش سلامت روان و توانمندسازی روحی روانی فرزندان خانواده‌های دارای سرپرست زندانی، توانمندسازی روحی- روانی دختران شایسته ازدواج، همکاری فعال واحد مشاوره با شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در تهیه و تنظیم سند طرح کار ملی در چهار کارگروه اصلی (کارگروه اعتیاد‏‏‏- طلاق‏‏‏- کودکان کار‏‏‏- توانمندسازی زنان سرپرست خانوار) و غربالگری سلامت روحی‏- روانی کلیه زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال از دیگر اقدامات حوزه مشاوره بوده است.


پرپنچی یادآور شد: هم‌اکنون کمیته امداد استان تهران با 92 مرکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره فردی به مددجویان نیازمند قرارداد و تفاهم‌ نامه دارد که از این تعداد 48 مرکز به‌طور رایگان به جامعه هدف خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها