روسیه: «آمریکا» عامل بی‌ثباتی در منطقه است

معاون مدیر انجمن کشورهای مستقل بر لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از سوریه، عراق و افغانستان تاکید کرد.

روسیه: «آمریکا» عامل بی‌ثباتی در منطقه است
کد خبر: 377648
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ولادیمیر یفسییف، معاون مدیر انجمن کشورهای مستقل در مصاحبه با خبرگزاری سانا گفت، سوریه و کشورها و گروه‌های محور مقاومت تلاش می‌کنند آمریکایی‌ها را از منطقه اخراج کنند این در حالی است که برخی کشورهای دیگر از جمله کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و قطر که پایگاه بزرگ آمریکایی در این کشور قرار دارد، تمایلی به خروج آمریکایی‌ها ندارند.

وی افزود: حضور نظامی آمریکا در منطقه غیرقانونی بوده و عامل برهم زدن ثبات و بروز بحران‌های بزرگ در آن است.

یفسییف بار دیگر تأکید کرد، روسیه به حمایت خود از سوریه تا زمان آزادسازی همه خاک خود ادامه خواهد داد و این مسأله شامل جولان سوریه نیز می‌شود.

این مسؤول گفت، سفر اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دمشق تأکیدی بر عمق دوستی و همکاری میان دو کشور است و روسیه همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا سوریه به عنوان کشوری مستقل با حاکمیت ارضی کامل حفظ شود.

همچنین مدیر مرکز مطالعات معاصر ترکیه وابسته به موسسه خاورشناسی گفت، مداخله کشورش در امور لیبی مداخله آشکار در امور کشوری با حاکمیت ارضی بوده و هدف از آن غارت منابع نفتی لیبی است همان کاری که در سوریه انجام داد.

وی افزود، ترکیه تلاش می‌کند چنین نشان دهد که بحران لیبی یک درگیری میان دو طرف است و هیچ ارتباطی به آنکارا ندارد اما در عین حال به یکی از طرف‌های درگیر کمک کرده و با ارائه تسلیحات و تروریست‌هایی که از سوریه به لیلی منتقل کرده، از این طرف حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها