کد خبر: 377684
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۲:۱۰:۴۴
| |

«ناتو» ماموریت آموزشی گسترده در عراق را مورد بررسی قرار می‌دهد

پیمان آتلانتیک شمالی قصد دارد در رایزنی و هماهنگی تنگانتگ با آمریکا در مورد آینده مأموریتش در عراق برای آموزش نیروهای این کشور تصمیم‌گیری کند. ناتو از سال 2017 نیروهای امنیتی در عراق را آموزش می‌دهد.

«ناتو» ماموریت آموزشی گسترده در عراق را مورد بررسی قرار می‌دهد
کد خبر: 377684
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۲:۱۰:۴۴

اعتمادآنلاین| ژنرال استوارت پیچ، رئیس شورای نظامی ناتو در بروکسل گفت پیمان آتلانتیک شمالی در تماس پیگیر و تنگاتنگ با مقامات دولت آمریکا است.

در حال حاضر رؤسای ستاد فرماندهی ناتو برای انجام نشستی دو روزه راهی بروکسل شده‌اند تا از جمله در مورد خواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در راستا تقویت فعالیت‌های این پیمان در منطقه خاورمیانه رایزنی کنند.

به گزارش دویچه‌وله، پیمان آتلانتیک شمالی از سال 2017 میلادی به این سو نیروهای امنیتی در عراق را آموزش می‌دهد.

پارلمان عراق در پی کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پی حمله‌ پهپادی نیروهای آمریکایی با تصویب قطعنامه‌ای تمامی نیروهای خارجی مستقر در عراق را فراخواند که خاک عراق را ترک کنند.

در پی تصمیم‌گیری پارلمان عراق ناتو نیز مانند ارتش آلمان آموزش نیروهای امنیتی در این کشور را به تعلیق درآورد.

البته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از آن زمان تا کنون بارها تأکید کرده که پیمان آتلانتیک شمالی حاضر است مأموریت آموزش نیروهای عراقی را از سر گیرد، مشروط بر آنکه دولت عراق نیز با این کار موافق باشد.

رؤسای ستاد فرماندهی ناتو هر شش ماه یک بار گردهم می‌آیند و به ویژه در مورد کم و کیف مأموریت‌های ناتو و شمار نیروهای لازم برای انجام این مأموریت‌ها رایزنی می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها