کد خبر: 377702
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۲:۴۳:۲۳
| |

تایوان: ما کشوری مستقل از چین هستیم

رئیس‌جمهوری تایوان گفت: چین باید بپذیرد تایوان در حال حاضر نیز مستقل است و هر گونه حمله به این جزیره دموکراتیک برایش بسیار گران تمام خواهد شد.

تایوان: ما کشوری مستقل از چین هستیم
کد خبر: 377702
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۲:۴۳:۲۳

اعتمادآنلاین| این اظهارات تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری تایوان چند روز پس از پیروزی مجددش در انتخابات مطرح شد؛ اظهارات طعنه‌آمیزی که می‌تواند منجر به تشدید تنش‌ها میان تایوان و چین شود.

تسای اینگ-ون بدون ارائه جزئیات به خبرنگاران در تایپه گفت: امیدواریم چین بتواند خواست و نظر مردم تایوان را که در این انتخابات بیان شده درک و در سیاست‌های کنونی‌اش تجدیدنظر کند.

او به بی‌بی‌سی گفت: نیازی نیست که خودمان را کشوری مستقل اعلام کنیم. ما همین الان هم کشوری مستقل هستیم و خود را جمهوری چین تایوان می خوانیم. ما هویتی مستقل داریم و برای خودمان یک کشور هستیم. یک دموکراسی موفق با یک اقتصاد شکوفا و باید از سوی چین مورد احترام واقع شویم.

تسای گفت: از سوی حزب خودش برای اینکه درباره مساله استقلال جدی‌تر عمل کند، تحت فشار است. او تاکید کرد: فشارهای زیادی برای اینکه اقدامات بیشتری انجام دهیم، وجود دارد. حفظ شرایط موجود، سیاست ما است که این یک نشانه دوستانه برای چین است.

او بارها گفته است که بدون پیش شرط حاضر به گفتگو با چین است. اما پکن این درخواست را نپذیرفت است.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و از تهدیدات نظامی و فشارهای اقتصادی برای وادار کردن تایوان به قبول حکومت و سلطه خود استفاده کرده است. این در حالی است که تایوان تاکید دارد که یک کشور مستقل است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها