کد خبر: 377730
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۴:۱۰:۲۰
| |

چین: فعال کردن مکانیسم ماشه کمکی به کاهش تنش‌ها در منطقه نمی‌کند

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: اقدام اروپایی‌ها در زمینه فعال کردن مکانیسم ماشه کمکی به حل مسئله و کاهش تنش نخواهد کرد.

چین: فعال کردن مکانیسم ماشه کمکی به کاهش تنش‌ها در منطقه نمی‌کند
کد خبر: 377730
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۴:۱۰:۲۰

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه چین از تصمیم سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان برای فعال کردن سازوکار حل اختلافات در توافقنامه هسته‌ای (مکانیسم ماشه) ابراز تأسف کرد و افزود: این اقدام سه کشور اروپایی، کمکی به حل مسئله و کاهش تنش نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: ایران مجبور شد بخشی از تعهدات خود را در توافقنامه هسته‌ای، در پی خروج یکجانبه آمریکا از این توافقنامه، کنار بگذارد. ما از سیاست آرام کردن اوضاع در منطقه و آزادی کشتیرانی در خلیج فارس حمایت می‌کنیم.

روز گذشته آلمان، انگلیس و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل، مکانیسم حل اختلاف در برجام (ماشه) را فعال کردند. در این بیانیه آمده است: «با توجه به اقدامات ایران، انتخاب دیگری نداشتیم. برای ثبت نگرانی‌هایمان و اینکه ایران به تعهداتش در برجام پایبند نیست به کمیسیون مشترک رجوع می‌کنیم.»

دیپلمات‌های اروپایی ادعا کردند هدف این تصمیم حفظ توافق هسته‌ای از طریق بحث و رایزنی با ایران برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام است.

ادعاهای سران اروپایی علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که آنها هیچ‌گاه تعهداتشان در قبال برجام را اجرایی نکردند و تنها زمانی‌که ایران در پی بدعهدی‌های آمریکا و اروپا اقدام به کاهش تعهدات برجامی خود کرد، لب به انتقاد از کشورمان گشوده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها