کد خبر: 377767
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۵:۲۸:۳۹
| |

فیلمنامه‌نویس «ایرلندی» با «ریپلی» به تلویزیون بازمی‌گردد

استیون زیلیان فیلمنامه‌نویس «ایرلندی» قصد دارد آقای ریپلی را به تلویزیون بیاورد.

فیلمنامه‌نویس «ایرلندی» با «ریپلی» به تلویزیون بازمی‌گردد
کد خبر: 377767
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۵:۲۸:۳۹

اعتمادآنلاین| استیو زیلیان دارد آماده می‌شود فیلمبرداری سریال تلویزیونی «ریپلی» را در ماه سپتامبر 2020 در ایتالیا آغاز کند.

این سریال هشت قسمتی محصول شوتایم از اندرو اسکات بازیگر «فلی‌بگ» و «شرلوک» به عنوان ستاره اصلی بهره می‌برد.

«ریپلی» نمایانگر بازگشت زیلیان به تلویزیون پس از خلق کردن سریال خوش‌نقد و برنده جوایز مختلف «آن شب» محصول شبکه اچ‌بی‌او خواهد بود.

این چهره که در بسیاری از فهرست‌های جوایز امسال حضور دارد، چندی پیش در جزیره ایتالیایی کاپری به سر می‌برد چون این فستیوال فیلم بین‌المللی کاپری هالیوود از او به عنوان نویسنده فیلمنامه «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی، که به خاطر آن نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب هم شد، تجلیل کرد.

زیلیان همچنین گفت او و تیمش در ایتالیا مشغول بررسی لوکیشن‌های مختلف برای فیلمبرداری «ریپلی» هستند. او گفت «بیشتر سریال در ایتالیا فیلمبرداری می‌شود و استعدادهای ایتالیایی چند نقش خواهند داشت». بعد از آن فیلمبرداری به نیویورک منتقل می‌شود.

زیلیان تایید کرد که سریال «ریپلی» از پنج رمان درباره شخصیت تام ریپلی نوشته پاتریشا هیگسمیت یعنی «آقای ریپلی با استعداد»، «ریپلی زیرزمین»، «بازی ریپلی»، «پسری که ریپلی را دنبال کرد» و «ریپلی زیر آب» بهره می‌برد. فصل اول بر پایه کتاب اول ساخته می‌شود.

او گفت: «امید می‌رود هر چهار کتاب بعدی هم تبدیل به یک فصل هشت قسمتی در سریال بشوند.»

تام ریپلی مردی حقه باز است که در اوایل دهه شصت میلادی در نیویورک زندگی می‌کند و توسط مردی ثروتمند استخدام می‌شود تا به ایتالیا برود و پسرش را مجاب به بازگشت به خانه کند. قبول کردن این شغل توسط ریپلی نخستین گام ورود به یک زندگی پیچیده از گمراهی، کلاهبرداری و قتل خواهد بود.

رمان‌های ریپلی تا به حال بارها برای پرده بزرگ اقتباس شده‌اند اما این اتفاق در تلویزیون آمریکا نیفتاده است. معروف‌ترین نمایش این شخصیت مربوط به مت دیمون در فیلم تریلر سال 1999 «آقای ریپلی با استعداد» می‌شود که نامزد دریافت پنج جایزه اسکار شد. جان مالکوویچ هم در سال 2002 فیلم «بازی ریپلی» را به کارگردانی لیلیانا کاوانی از ایتالیا داشت.

زیلیان که کارگردان هم هست، فیلمنامه‌نویس فیلم‌هایی چون «فهرست شنیدلر»، «ماموریت غیرممکن»، «دارو دسته‌های نیویورکی» و «دختری با خالکوبی اژدها» بوده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها