«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» میلیاردی شد

فیلم جدید از مجموعه «جنگ ستارگان» فروشش را در بازار جهانی به مرز یک میلیارد دلار رساند و وارد باشگاه میلیاردی‌ها شد.

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» میلیاردی شد
کد خبر: 377901
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۱۳:۰۵:۵۹

اعتمادآنلاین| «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» محصولی از دیزنی سه شنبه با عبور از مرز فروش یک میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی، فیلم دیگری از این مجموعه شد که فروشش را از مرز یک میلیارد دلار گذرانده است.

پرفروش‌ترین فیلم‌های این مجموعه «نیرو بیدار می‌شود» در سال 2015 و «آخرین جدای» در سال 2017 بودند. فیلم اول 936 میلیون دلار در بازار داخلی و 1.1 میلیارد در بازار بین‌المللی فروخت و فیلم دوم 620 میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا و فروش 712 میلیون دلاری را در بازار بین‌المللی ثبت کرد.

«جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» در بازار داخلی آمریکا تاکنون 481 میلیون دلار فروش کرده و در بازار بین‌المللی نیز 519 میلیون دلار فروخته تا مجموع فروشش در بازار جهانی به رقم 1.001 میلیارد دلار برد.

باید گفت این دستاوردی بزرگ برای این مجموعه فیلم است که توسط جی‌جی آبرامز به عنوان کارگردان در 28 روز کسب شده است.

البته در مقام مقایسه فیلم «نیرو بیدار می‌شود» به کارگردانی آبرامز در 12 روز و «آخرین جدای» ساخته ریان جانسون در 19 روز به این مرز رسیده بودند.

احتمال می‌رود «خیزش اسکای‌واکر» با رقمی حدود 1.2 میلیارد دلار به کارش ادامه دهد.

این فیلم که نهمین فیلم از مجموعه افسانه اسکای واکر است اکنون پس از «سرکش یک: یک داستان از جنگ ستارگان» در سال 2016 که فروشش را به مرز 1.05 میلیارد دلار رساند، قرار گرفته است.

این فیلم هفتمین فیلم دیزنی در سال 2019 است که توانسته است فروشش در بازار جهانی را به رقمی بالای یک میلیارد دلار برساند.

این استودیو در سال 2019 فروشی 3.76 میلیارد دلاری در داخل آمریکا و 7.35 میلیارد دلاری در سطح بین‌المللی داشته است و در مجموع در سراسر جهان 11.12 میلیارد دلار فروخته است. «انتقام جویان: پایان بازی»، «شیر شاه» و «یخ‌زده 2» دیگر فیلم‌های میلیاردی دیزنی در سال 2019 بوده‌اند.

«مولان»، «بیوه سیاه» و «ابدی‌ها» فیلم‌های این کمپانی برای سال 2020 هستند.

منبع: َمهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها