مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور خبر داد،

لحاظ شدن سهمیه 3 درصدی معلولین در استخدامی‌های کشور

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین درباره سهمیه استخدام سه درصد معلولان بیان کرد: این سهمیه جدا و به بهزیستی داده می شود و بعد از این در استخدامی های کشور سهمیه معلولان حتما لحاظ خواهد شد.

لحاظ شدن سهمیه 3 درصدی معلولین در استخدامی‌های کشور
کد خبر: 377967
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۱۵:۲۰:۰۵

اعتمادآنلاین| «علی همت محمودنژاد» امروز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی اعضای شوراهای شهر و روستای استان کرمان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: روز گذشته دیداری با اعضای تشکل‌های معلولان استان کرمان داشتیم و مسائل و مشکلات آنها مطرح شد.

او افزود: تمام تلاش ما بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان است که متاسفانه مقاومت هایی وجود دارد و با توجه به مشکلات خاص کشور و سخت شدن تامین بودجه، مشکلاتی در این زمینه برای معلولان نیز به وجود آمده است.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولین با بیان اینکه علی رغم مشکلات مالی، امسال هزینه افراد دارای ضایعه نخاعی را از 200 هزار تومان به بیش از 500 هزار تومان افزایش دادیم اظهار کرد: مشکلات افراد دارای معلولیت بسیار زیاد است و تلاش می کنیم دولت همه بودجه معلولان را بدهد که 1100 میلیارد تومان برای قانون حمایت از معلولان در نظر گرفته شده که انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه آن را کامل پرداخت کند.

او افزود: معلولان مشکلات زیادی دارند به ویژه در استان کرمان که از نظر مالی وضع بسیار پایینی دارند و دولت باید کمک کند.

محمودنژاد با اشاره به لزوم تامین وسایل توانبخشی و امکانات برای ورزشکاران پارالمپیک 2020 که کرمان نیز سهمیه دارد، تصریح کرد: سرانه نگهداری افراد دارای معلولیت خیلی بالاست و مدیران استان کرمان برای حل مشکلات تلاش می‌کنند اما باید با توجه به اینکه بهزیستی سازمان 100 درصد حمایتی است بودجه این سازمان کامل اختصاص پیدا کند.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال قبل 16 درصد با انقباض بودجه بهزیستی مواجه شدیم که این مسئله مشکل ایجاد می کند، افزود: درخواست ما از استاندار کرمان این است به طور خاص معلولان و بهزیستی را که دست تنهاست، حمایت و براساس ماده 8 قانون معلولان در زمینه استفاده رایگان افراد دارای معلولیت از فضاهای ورزشی ادارات دستور قطعی صادر کند.

او در ادامه افزود: باید همه کمک کنیم مردم آگاهی بیشتری نسبت به مشکلات معلولان داشته و مسوولان برای رفع مشکل گام های موثری بردارند.

محمودنژاد درباره سهمیه استخدام سه درصد معلولان بیان کرد: این سهمیه جدا و به بهزیستی داده می شود و بعد از این در استخدامی های کشور سهمیه معلولان حتما لحاظ خواهد شد.

«عباس صادق زاده» مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مواردی که درخصوص افراد دارای معلولیت نیاز است توجه شود، مشارکت همه اعضای جامعه بوده و یکی از جنبه های مسئولیت اجتماعی، شناخت وظیفه و اجرای آن است.

او افزود: یکی از مشکلات معلولان، مناسب سازی محیط و عدم امکان حضور راحت در مکان های عمومی است که همایشی با حضور اعضای شوراهای شهر و روستای استان برگزار کرده ایم تا آگاهی در زمینه حقوق افراد دارای معلولیت صورت بگیرد و در برنامه ریزی ها حداقل مناسب سازی را رعایت کنند.

صادق زاده با اشاره به بررسی مطالبات و مشکلات معلولان استان با حضور مشاور رییس سازمان بهزیستی گفت: ممکن است بخشی از مسائل در بدنه دولت یا بخشی در استان قابل حل باشد ضمن آنکه بخشی از موارد نیز مربوط به بودجه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها