سلطانی‌فر:

همه دستگاه ها تلاش می‌‌کنند سیستان و بلوچستان به شرایط طبیعی بازگردد

وزیر ورزش و جوانان گفت: همه دستگاه‌های کشور تلاش می‌کنند که سیستان و بلوچستان به شرایط طبیعی‌اش بعد از سیل اخیر باز گردد.

همه دستگاه ها تلاش می‌‌کنند سیستان و بلوچستان به شرایط طبیعی بازگردد
کد خبر: 378001
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۱۶:۵۲:۰۳

اعتمادآنلاین| مسعود سلطانی‌فر در جریان بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان در روستای سیتار محمود با اشاره به سیل اخیر که تردد را برای مردم منطقه با مشکل مواجه کرده است، اظهار داشت: بعد از وقوع سیل مسئولین استانی و کشوری تلاش کردند مراحل ابتدایی کمک رسانی را انجام دهند و ما هم در وزارت ورزش و جوانان تلاش کردیم که از ادارات کل استانی، فدراسیون‌های ورزشی و 2600 سازمان مردم نهاد جوانان سراسر کشور، کمک ها را جمع آوری کنیم.

وی ادامه داد: بخش اول کمک‌ها را توزیع کردیم و طی 24 ساعت آینده از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان پنج هزار تخته پتو و یک سری دیگر از اقلام مَی رسد ،در تهران هم چند پایگاه جمع آوری کمک برپا کردیم و تا یک هفته، 10 روز آینده کمک‌هایی را از طرف جامعه ورزش و سازمان های مردم نهاد به صورت مرتب ارسال می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: همه دستگاه‌ها کمک می‌کنند. نیروهای نظامی و انتظامی در منطقه حضور گسترده دارند، وزارت راه و شهرسازی، جهاد سازندگی و همه دستگاه‌های اجرایی بنا به تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور تلاش ویژه‌ای را انجام می‌دهند.

سلطانی‌فر گفت: با سیل وسیعی که در منطقه شاهد بودیم خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی نداشتیم. بخش‌های دامی و کشاورزی مردم صدمه دیده که لازم است سازمان برنامه بودجه، ستاد مدیریت بحران کشور با کمک دستگاه‌های دیگر ارزیابی را سریعتر انجام دهند تا مشکلات مردم در تامین خسارت‌هایشان حل شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: طبق صحبت‌هایی که با مردم مناطق سیل زده داشتیم قول دادم که در کوتاهترین زمان ممکن ارزیابی خسارت‌ها انجام می‌شود. ابتدا با کمک‌های آنی و فوری و بعد با تلاش‌هایی که برای بازسازی زیرساخت‌ها، شبکه‌های ارتباطی و رساندن انرژی و همچنین برقراری ارتباط صورت می‌گیرد ،بتوانیم نیازهای مردم را تامین کنیم و زندگی مردم را به حالت عادی برگردانیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد: استان‌های سیستان بلوچستان، کرمان و هرمزگان امکاناتشان را بسیج کردند. همه اماکن ورزشی ما در کمک به سیل زدگان است و تعدادی از اماکن ورزشی ما آسیب دیده که برآورد خسارت‌ها باید به فوریت انجام شود و بتوانیم بازسازی و در اختیار مردم بگذاریم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها