کد خبر: 378116
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

دولت افغانستان پیشنهاد کاهش یک‌هفته‌ای خشونت طالبان را رد کرد

تهران- ایرنا-، وزیر امور صلح دولت افغانستان، گفت، دولت پیشنهاد گروه طالبان مبنی بر موافقت با کاهش یک‌هفته‌ای خشونت‌ها در کشور را غیرقابل قبول خواند و بر ضرورت موافقت این گروه با اعلام آتش‌بس قبل از برگزاری مذاکرات صلح بین گروه‌های افغان تاکید کرد.

دولت افغانستان پیشنهاد کاهش یک‌هفته‌ای خشونت طالبان را رد کرد
کد خبر: 378116
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش امروز(جمعه) شبکه طلوع، "سلام رحیمی" گفت، تلاش های یکسال گذشته آمریکا برای احیای روند مذاکرات صلح افغانستان نتیجه ملموسی نداشت.

به گفته او، دولت افغانستان تیم مذاکره صلح با طالبان را تعیین کرده و این تیم آماده مذاکره است.

طلوع به نقل از مقامات آگاه از مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه اعلام کرد، هر زمانی که هیئت آمریکایی طرح کاهش خشونت ها را از طالبان دریافت کرد، به کابل سفر خواهد کرد و با رهبران سیاسی افغان گفت وگو خواهد کرد.

دولت افغانستان سه شنبه این هفته اعلام کرد، گروه طالبان قبل از انجام مذاکرات صلح باید آتش‌بس را بپذیرند، بدون اعلام آتش‌بس، مذاکرات صلح در کار نخواهد بود.

"صدیق صدیقی"، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری افغانستان، گفت: بدون آتش بس به صلحی پایدار و معتبر دست نخواهیم یافت.

سخنگوی گروه طالبان نیز آذر ماه اعلام کرده بود، در صورتی مذاکرات بین گروه های افغان را شروع می کند که واشنگتن، توافقنامه خروج کامل نظامیان خود از این کشور را با آنها امضا کند.

مذاکرات گروه طالبان و آمریکا که در پی لغو دعوت "دونالد ترامپ" از این گروه در آمریکا متوقف شده بود، اواسط آذر در دوحه از سرگرفته شد.

دور قبلی مذاکرات طالبان و آمریکا در دوحه در حالی جریان داشت که دو طرف از نزدیک شدن به امضای توافقنامه خبر می دادند اما، در نهایت، مخالفت طالبان با اعلام آتش بس، به نوعی مذاکرات را به بن بست کشاند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها