کد خبر: 378130
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۲:۴۰:۳۲
| |

«والی القیاره» داعش در کوکوک بازداشت شد

دستگاه‌های امنیتی عراق کسی را که والی القیاره نامیده می‌شد و شماری از سران گروه تروریستی داعش را در استان کرکوک بازداشت کردند.

«والی القیاره» داعش در کوکوک بازداشت شد
کد خبر: 378130
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۲:۴۰:۳۲

اعتمادآنلاین| دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان کرکوک از طریق همکاری‌های اطلاعاتی دقیق در عملیاتی پیشگیرانه توانستند یکی از سران گروه تروریستی داعش موسوم به والی پایگاه القیاره و تعدادی از دیگر سران داعش را بازداشت کنند.

دستگاه‌های امنیتی عراق پس از اخبار اطلاعاتی دقیق که به دستشان رسید، کسی را که والی القیاره نامیده می‌شد، و همچنین شماری از سران داعش را در استان کرکوک بازداشت کردند. فرماندهان امنیتی تاکید کردند، عملیات پیشگیرانه‌ای برای تحت پیگرد قرار دادن گروهک‌های تروریستی در سراسر این استان ادامه دارد تا این شهر امن و با ثبات شود.

گزارشگر این شبکه گفت: سران اصلی داعش تروریستی در تیررس فرماندهی مقر عملیات مشترک در استان کرکوک هستند. این عملیات متعلق به هنگ پیاده نظام وابسته به لشکر 62 است که پس از دستیابی به اخبار اطلاعاتی دقیق صورت گرفت و به بازداشت کسی که حکمران القیاره در جنوب موصل نامیده می‌شد، همچنین تعدادی از دیگر سرکردگان گروه داعش تروریستی انجامید.

سرلشکر حامد الزهیری، جانشین فرمانده مقر عملیات مشترک، گفت: «آن‌ها گمان می‌کنند، یگان‌های ما اطلاعات کاملی ندارند؛ اما ما مواضع حساس و مهم را پیگیری می‌کنیم. توانستیم دو هدف بزرگ و مهم را بازداشت کنیم. یکی از آن‌ها مسئول گروهان داعش در پایگاه القیاره و دیگری هم جانشین او بود که گفته می‌شد، او هم یکی از سران داعش بود. این تحقیقات ادامه دارد. ما می‌دانیم با بازداشت این عناصر و سران داعش به دست چه بر سر این گروه خواهد آمد.»

گزارشگر العراقیه افزود: تلاش شبانه‌روزی نیرو‌های امنیتی و همه تشکیلات آن همچنین هماهنگی میان آن‌ها در تقویت امنیت کرکوک و جلوگیری از استقرار گروهک‌های تروریستی و اجرای اقدامات جنایتکارانه برای برهم زدن ثبات این شهر تاثیر بسیاری داشته است.

سرلشکر علی کمال فرمانده پلیس کرکوک گفت: «میان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در شهر کرکوک هماهنگی وجود دارد. این هماهنگی باعث بازداشت تعداد زیادی از سران و اعضای گروه تروریستی داعش شد. همچنین بسیاری از طرح‌های تروریستی داخل شهر ناکام ماند. این نهاد‌ها با جدیت و اخلاص برای محافظت از امنیت استان کرکوک تلاش می‌کنند.»

گزارشگر این شبکه در پایان گفت: عملیات امنیتی پیشگیرانه به بازداشت سران تروریستی داعش و ناکام گذاشتن عملیات جنایت کارانه آن‌ها در داخل استان کرکوک منجر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها