کد خبر: 378167
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۴:۴۳:۳۱
| |

لنز چشمی که با تمرکز روی یک آیکون اپلیکیشنی را فعال کند

یک استارت آپ لنز چشمی مجهز به واقعیت افزوده ارائه کرده که به کاربر اجازه می دهد با تمرکز روی یک آیکون، اپلیکیشنی را فعال کند.

لنز چشمی که با تمرکز روی یک آیکون اپلیکیشنی را فعال کند
کد خبر: 378167
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۴:۴۳:۳۱

اعتمادآنلاین| استارت آپ Mojo Vision که روی «رایانش نامرئی» تمرکز دارد از یک لنز چشمی هوشمند رونمایی کرده که واقعیت افزوده را در حوزه دید کاربر نمایش می دهد.

لنزهای چشمی Mojo Vision نمایشگری همراه اطلاعات و نوتیفیکیشن ها ارائه و به کاربر اجازه می دهند روی نقاط مشخصی تمرکز کند.

استارت آپ مذکور از 10 سال پیش تاکنون مشغول توسعه این لنز چشمی سخت بوده است. به گفته Mojo Vision چنین گجتی با استفاده از فناوری های نوین به افراد دچار اختلال بینایی کمک می کند. همچنین استارت آپ مذکور موافقت مقامات آمریکایی برای آزمایش این دستگاه به عنوان دستگاه پزشکی را دریافت کرده است.

درو پرکینز مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید: شرکت ما رویایی درباره رایانش نامرئی دارد که فرد اطلاعات مورد نیاز خود را در زمان و مکان دلخواهش دریافت می کند و در زمان های دیگر اطلاعات بی جا حواس او را پرت نمی کنند.

مدیران ارشد اجرایی در یک آزمایش نشان دادند چگونه لنزهای چشمی به کاربر کمک می کنند تا متنی را به طور دیجیتالی ببیند، دستورات مسیریابی یا دستورات دیگری دریافت کند که همه آنها به شکل شناور در میدان دید کاربر دیده می شوند. تمام این تصاویر به وسیله یک نمایشگر میکرو ال ای دی روی شبکیه منعکس می شوند.

کاربری که از دو لنز استفاده می کند می تواند با تمرکز روی یک آیکون روی آن کلیک کند. به این ترتیب می توان فقط با تمرکز روی یک آیکون، یک اپلیکیشن پخش موسیقی را فعال کند.

هنوز مشخص نیست این محصول چه زمان به طور تجاری عرضه می شود. اما سازمان غذا و داروی آمریکا اجازه داده این دستگاه برای کمک به افراد دچار اختلالات بینایی مانند ماکولا دژنراسیون آزمایش شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها