آجرلو:

فیفا و AFC نباید سیاست را در فوتبال دخالت دهند/ ایران امن‌ترین کشور آسیاست

مدیرعامل سابق تراکتور و پاس معتقد است فیفا و AFC نباید اجازه دهند مسائل سیاسی در فوتبال دخالت کند و فشارهای آمریکا به کشورهای عربی نباید در فوتبال نمود پیدا کند.

فیفا و AFC نباید سیاست را در فوتبال دخالت دهند/ ایران امن‌ترین کشور آسیاست
کد خبر: 378177
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۵:۰۵:۲۴

اعتمادآنلاین| صبح امروز خبری مبنی بر حاضر نشدن تیم‌های آسیایی در مقابل نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به بهانه نداشتن امنیت در ایران، منتشر شد که فدراسیون فوتبال مدعی شد چنین بهانه‌ای درست نیست و ایران می‌تواند میزبان خوبی برابر حریفان آسیایی نمایندگانش باشد و حتی وزیر ورزش ایران نیز این تضمین را به AFC داده است.

مصطفی آجرلو، مدیرعامل سابق تیم‌های پاس و تراکتور ضمن تسلیت به خانواده قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، در این خصوص اظهار کرد: پس از جنگ جهانی دوم، مسئولان برگزاری المپیک این هدف را دنبال کردند که مسائل سیاسی به هیچ عنوان دخالتی در ورزش نداشته باشد و مقابل هر گونه دخالت سیاسی بایستند و با آن برخورد کنند.

وی ادامه داد: از چند سال قبل و پس از جریان‌های سفارت عربستان، متاسفانه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نتوانستند که مقابل این دخالت‌های سیاسی را بگیرند و علی رقم دفاع‌های ایران، لابی‌های آن‌ها موثر واقع شد و بازی های ایران با نمایندگان عربستانی در زمین بی‌طرف برگزار شد. این ضعف سازمان‌های فوتبالی در آسیا و دنیا باعث شده تا حالا کشورهای مختلف هم به بهانه‌های ریز و درشت از این مسئله سوء استفاده کنند در حالی که این موضوع صحت ندارد و ایران یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین کشورهای آسیایی است. این کار کشورهای عربی به دلیل شرایط سیاسی است که ایران به وجود آورده و کشورهای سیلی خورده‌ آمریکا در جریان حمله موشکی، این فشار را به آن‌ها آورده تا ایران را از هر طریق تهدید کنند.

مدیرعامل سابق تراکتور در پاسخ به این سوال که فدراسیون فوتبال چگونه می‌تواند امنیتش را به فیفا و AFC ثابت کند، توضیح داد: ما چیزی را نباید اثبات کنیم و چون امنیت و آرامش ایران در منطقه مثال زدنی است. این سازمان‌های فوتبالی بین‌المللی هستند که نباید بگذارند مسائل جانبی در فوتبال و ورزش دخالت داده شوند. این وظیفه فیفا و AFC است که نگذارند چنین حواشی مسابقاتی که آن‌ها مسئول برگزاری‌اش هستند را زیر سوال ببرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها