کد خبر: 378224
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

تحلیلگر مونت‌کارلو: ایران در جنگ سایبری سرآمد است

یک تحلیلگر عرب، ایران را یکی از کشورهای سرآمد در جنگ سایبری در جهان معرفی کرد و گفت ایران توانمندی‌های بالای خود را در مقابله با آمریکا نشان داده است.

تحلیلگر مونت‌کارلو: ایران در جنگ سایبری سرآمد است
کد خبر: 378224
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک تحلیلگر عرب، ایران را یکی از کشورهای سرآمد در جنگ سایبری در جهان معرفی کرد و گفت ایران توانمندی‌های بالای خود را در مقابله با آمریکا نشان داده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، «نایله الصلیبی» تحلیلگر رادیوی بین‌المللی مونت‌کارلو در این باره معتقد است: جنگ سایبری امروز یکی از جنگ‌های اعلام‌نشده در جهان است که گرچه فرایند آن در سکوت طی می‌شود، اما زیان‌هایی در سطح حملات نظامی کلاسیک به بار می‌آورد.

به اعتقاد الصلیبی، امروز جمهوری اسلامی ایران جزو پنج کشور قدرتمند سایبری جهان است که تعداد بسیاری نیروی متخصص و ماهر در این زمینه در اختیار دارد.

او در ادامه مدعی شده است: بعد از آنکه ویروس استاکس‌نت در سال 2010 اختلالاتی در نیروگاه بوشهر ایجاد کرد، فرماندهی دفاع الکترونیک در ایران شکل گرفت.

از این رو حملات سایبری به فصل جدیدی از سطوح تقابل مستمر ایالات متحده و ایران تبدیل شده و این امر به ویژه در هفته‌های اخیر با بالا گرفتن تنش بین 2 طرف به شدت افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها