کد خبر: 378231
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لبنان و سرنوشت آقای نخست‌وزیر

حسان دیاب که برای حل مشکل بزرگ سیاسی در لبنان مامور تشکیل کابینه شده بود می‌رود تا خود به یک مشکل تبدیل شود.

لبنان و سرنوشت آقای نخست‌وزیر
کد خبر: 378231
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسان دیاب که برای حل مشکل بزرگ سیاسی در لبنان مامور تشکیل کابینه شده بود می‌رود تا خود به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

به اعتقاد کارشناسان این مشکل زمانی بغرنج‌تر شده است که موافقانی که از او برای تصدی این مسند حمایت کرده بودند امروز به مهم‌ترین منتقدان وی تبدیل شده‌اند و مخالفانی که رسماً نسبت به حضور او اعتراض داشتند، در حال حاضر به حامیانش بدل شده‌اند.

با نگاهی به اخبار رسانه‌های لبنانی طی هفته گذشته، درمی‌یابیم که جریان مستقبل و طرفداران این جریان که در راه افتادن موج اعتراض به حضور دیاب مشارکت فعالی داشتند و به او اتهام و انگ‌های مختلفی می‌زدند و حتی تا آنجا پیش رفتند که او را تبعه سوری معرفی کردند، امروز به بزرگ‌ترین حامیان او تبدیل شده‌اند و خواستار اعطای فرصت بیشتری به حسان دیاب برای تشکیل کابینه هستند.

در مقابل جریان‌های حامی او، در مجلس و صحنه سیاسی لبنان به دلیل آنچه آن را سرسختی تا حد لجاجت می‌خوانند، به او پشت کرده و تمایل خود را به انصراف او اعلام می‌دارند.

به بیانی روشن‌تر، دولت تکنوکراتی که حسان دیاب درصدد تشکیل آن است به سمت‌وسویی رفته که جریان‌هایی که تا چندی پیش مخالفش بودند آن را در راستای منافع خویش یافته‌اند و تهدید می‌کنند که جلوگیری از تشکیل آن به مثابه گرایش لبنان به سمت جنگ‌های خیابانی خونین است.

در سایه این تحولات، میشل عون قصد دارد زمینه نشست گفت‌وگوی ملی را فراهم کند تا بیش از هر چیز راهی برای برون‌رفت از این بحران بیابد، اما هنوز مشخص نیست که دولت پیش رو بر اساس خواسته‌های حسان دیاب شکل خواهد گرفت یا راه دیگری در پیش می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها