کد خبر: 378235
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آیا حریری دوباره سودای نخست‌وزیری در سر دارد؟

سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان بعد از چند هفته سکوت و گوشه‌نشینی، دوباره وارد صحنه شده و از چندی پیش با استفاده از توان رسانه‌ای تحت اختیارش حضور پررنگی پیدا کرده است.

آیا حریری دوباره سودای نخست‌وزیری در سر دارد؟
کد خبر: 378235
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعماد حسینی- سعد حریری نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان بعد از چند هفته سکوت و گوشه‌نشینی، دوباره وارد صحنه شده و از چندی پیش با استفاده از توان رسانه‌ای تحت اختیارش حضور پررنگی پیدا کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، پیگیری رسانه‌های لبنانی نشان می‌دهد بعد از پایان تعطیلات سال نوی میلادی در این کشور حریری روند رو به افزایشی را برای حضور دوباره در صحنه سیاسی و رسانه‌‌ای طی می‌کند.

از پس این اتفاق، برخی از تحلیلگران حضور او را با افزایش ناآرامی و آشوبگری در این کشور بی‌ارتباط نمی‌دانند.

ظاهراً نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان با سوءاستفاده از شرایط موجود و کندی در تشکیل کابینه، که خود نیز در شکل‌گیری آن سهم قابل توجهی دارد، به دنبال حضور دوباره در رأس قدرت است. این‌طور می‌نماید که حریری پس از دریافت چراغ سبز از عربستان یا دیگر متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش این تصمیم را گرفته باشد.

به گفته این کارشناسان، احتمال دارد مشکلات بانکی موجود در لبنان هم ساخته و پرداخته همین طرف‌ها باشد، و اگر به نظریه توطئه اعتقاد داشته باشیم، همه این امور، از استعفای حریری و پافشاری بر عدم تصدی دوباره کابینه گرفته تا حوادث چند روز گذشته، در قالب سناریویی از پیش طراحی‌شده رخ داده که در پی تضعیف جریان مقابل و رقیب در صحنه سیاسی کشور است.

گرچه برخی دیگر از تحلیلگران نتایج این اقدامات حریری را برای جریان طرفدارش معکوس قلمداد می‌کنند و بر این باورند که باعث شتاب بخشیدن به روند تشکیل کابینه حسان دیاب شده، اما باید نشست و دید حریری باز هم به دنبال تجدید نخست‌وزیری خویش است یا صرفًا برنامه تخریب را در دستور کار قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها