پنتاگون: درباره تلفات حمله موشکی ایران پنهان‌کاری نکردیم

سخنگوی پنتاگون در حالی مدعی عدم پنهان‌کاری یا کوچک نشان دادن تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد شد که پس از یک هفته انکار، روز جمعه به آسیب‌دیدگی یازده نفر اعتراف کرد.

پنتاگون: درباره تلفات حمله موشکی ایران پنهان‌کاری نکردیم
کد خبر: 378243
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۰۸:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از آنکه پنتاگون اعتراف کرد 11 نظامی آمریکایی پس از حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد دچار آسیب مغزی شده‌اند، یک سخنگوی این سازمان مدعی شد سران ارتش آمریکا پنجشنبه و یک هفته پس از حمله موشکی از این موضوع اطلاع یافته‌اند.

«جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون گفت که وزارت دفاع آمریکا درمورد خسارات جانی حمله موشکی ایران پنهان‌کاری و تلاش برای کوچک‌نمایی آن نکرده است.

این در حالی است که همه مقام‌های آمریکایی از جمله دونالد ترامپ رییس جمهوری، مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا تا روز گذشته مدعی بودند حمله موشکی ایران هیچ کشته یا مجروحی به جا نگذاشته است.

جمعه‌شب سخنگوی پنتاگون اعتراف کرد که 11 نظامی آمریکایی پس از این حمله دچار آسیب مغزی و برای معالجه به کویت منتقل شده‌اند.

به نوشته رویترز، این اعتراف مقام‌های آمریکایی در کم‌ترین حالت باعث ایجاد بحث‌هایی پیرامون برخورد پنتاگون با آسیب مغزی در رده آسیب‌هایی که نیاز به گزارش به مقام‌های بالاتر ندارد، خواهد شد.

به گفته پنتاگون، اولین نظامی آمریکایی با نشانه‌های آسیب مغزی دو روز پس از حمله موشکی از عراق خارج شده و 10 نفر دیگر یک هفته پس از آن منتقل شده‌اند.

پیشتر شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده بود ائتلاف تحت رهبری آمریکا در بیانیه‌ای به رغم انکار پنتاگون اعلام کرد که 11 نیروی نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران آسیب مغزی دیده‌اند.

خبر زخمی شدن 11 نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را نخستین بار تارنمای خبری و تحلیلی «دیفنس وان» بامداد جمعه منتشر کرد.

این پایگاه آمریکایی به نقل از چندین مقام نظامی و دفاعی این کشور تأیید کرد که نظامیان زخمی هفته جاری برای مداوا به بیمارستان‌های نظامی آمریکا در کویت و «لندستول» آلمان اعزام شدند تا برای درمان آسیب مغزی و انجام معاینات بیشتر تحت مداوا قرار بگیرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها