رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

نشست فوق‌العاده وزرای برجام برای بررسی رویکرد جدید اروپا در برجام تشکیل شود

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تشکیل نشست فوق‌العاده وزرای عضو برجام برای بررسی رویکرد جدید اروپا در برجام تاکید کرد.

نشست فوق‌العاده وزرای برجام برای بررسی رویکرد جدید اروپا در برجام تشکیل شود
کد خبر: 378294
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۰۹:۲۴:۴۳

اعتمادآنلاین| علیرضا رحیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: گام‌های پنج گانه ایران فرصت مناسبی برای سرعت بخشی به اجرای تعهدات در اختیار کشورهای اروپایی گذاشت ولی کمترین بهره‌برداری از این فرصت مشاهده نشد و علی‌رغم انتظار ما برای فعال شدن اینستکس و اقدام محسوس اروپا جهت عمل به تعهداتش، آنها در شکاف تصمیم‌گیری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ایران از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند نشد ولی مسیر از برجام تا اینستکس و خروج آمریکا علاوه بر بی اعتباری آمریکا موجب افت اعتبار شرکای اروپایی در برجام شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای عضو برجام شد و گفت: آقای ظریف باید برگزاری این نشست را درخواست کند تا رویکرد جدید اروپا مورد بررسی قرار گیرد. اتخاذ رویکرد آمریکا در برجام توسط کشورهای اروپایی به دو قطبی شدن شرقی - غربی در برجام و فروپاشی آن منجر خواهد شد.

رحیمی با بیان این‌که «مقامات رسمی پیش از این هم اعلام کرده بودند مکانیسم ماشه دو طرفه است»، اظهار کرد: البته هنوز مکانیسم ماشه به کار گرفته نشده بلکه اقدام آنها درخواست ورود به مکانیسم حل اختلاف است که لزوما به معنای فعال کردن مکانیسم ماشه نیست، ولی اگر فعال شود دو طرفه است و با سرعت بیشتری ایران را به وضعیت قبل از برجام به لحاظ فناوری هسته‌ای می‌برد.

وی در پایان یادآور شد: کمیسیون حل اختلاف اختیار دارد همانجا حل و فصل کند یا پس از رسیدگی تفصیلی به شورای امنیت ارجاع دهد که البته مسیر زمانبری خواهد بود و براساس تشریفاتی که در برجام پیش‌بینی شده ایران در تمام مراحل حضور خواهد داشت و در آنجا دفاعیات ما مستوفی و قابل توجه خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها