اولین کنسرت «دنگ دنگ» برگزار شد/ روایت آیدین شیخ از موسیقی خیابانی

آیدین شیخ در تازه‌ترین کنسرت گروه «دنگ دنگ» ضمن تقدیم عواید کنسرتش به کودکان کپرنشینِ سیلِ سیستان و بلوچستان، از مخاطبانش خواست تا توجه بیشتری به نوازندگان خیابانی داشته باشند.

اولین کنسرت «دنگ دنگ» برگزار شد/ روایت آیدین شیخ از موسیقی خیابانی
کد خبر: 378363
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۱۱:۰۲:۳۰

اعتمادآنلاین| تازه‌ترین کنسرت رسمی گروه «دنگ دنگ» با هنرمندی آیدین شیخ، سرپرستی شهاب قاسمی و تعدادی دیگر از نوازندگان و هنرمندان عرصه موسیقی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

شیخ در سال‌های گذشته فعالیت‌های خیرخواهانه‌ بسیاری برای بچه‌های کَپَرنشینِ سیستان و بلوچستان انجام داده است.

او این بار هم قصد داشت عواید کنسرتش را برای ساخت یک پارک در شهر فنوج در سیستان و بلوچستان خرج کند، اما پس از حادثه سیل در این استان، اکنون عواید این کنسرت به سیل زدگان اختصاص خواهد یافت.

گروه «دَنگ‌دَنگ» در این کنسرت که مدیریت اجرایی آن بر عهده الهام پاکروان بود، با 60 نوازنده روی صحنه آمد که سرپرستی این گروه را شهاب قاسمی برعهده داشت.

همچنین دو سماع‌گر به نام‌های امیر شیرمحمدی و امیر نجم‌الدین هنگام اجرای گروه به سماع می‌پرداختند. ضمن اینکه در این کنسرت قطعه‌های با شعرهایی از سعدی، مولانا، حافظ و عبدالقادر گیلانی اجرا شد که تنظیم این آثار را شهاب قاسمی برعهده داشته است.

بهزاد فراهانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر یکی از مهمانان ویژه این کنسرت بود که در پایان اجرا روی صحنه آمد و خطاب به حاضران در سالن و هنرمندان روی صحنه گفت: «شصت سال است که می‌نویسم و بازی می‌کنم اما صادقانه بگویم که پرشورترین لحظات زندگیم را در کنار شما تجربه کردم. همه‌ ما به خاطر ماتم تلخ تاریخی که برایمان پیش آمده، سوگواریم. اما هیچ پدیده‌ای در هستی نمی‌تواند به اندازه توان هنرمندان، آرام بخش دل ناسوتی و سوگوار ما باشد.»

آیدین شیخ خطاب نیز در پایان این کنسرت نیز به مخاطبانش گفت: سال 1383 برای نخستین بار موسیقی خیابانی را شروع کردم. امشب نخستین کنسرت رسمی‌ام در ایران بود. قراراست تورکنسرت‌هایم را در شهرستان هم برگزار کنیم. اما باید بگویم که هرچقدر کنسرت رسمی داشته باشم و هرچقدر معروف شوم، باز هم موسیقی خیابانی را رها نمی‌کنم.

او افزود: بچه‌های موسیقی خیابانی را جدی بگیرید. ما برای مردمی در خیابان اجرا می‌کنیم که به هر دلیلی توانایی رفتن به کنسرت را ندارند.

برای مردمی در خیابان اجرا می‌کنیم که دغدغه‌های فکری دارند. در سال‌هایی که موسیقی خیابانی کار کرده‌ام، شاهد اتفاق‌های بسیار خوبی بوده‌ام. آنقدر اتفاق‌های خوب در این سالها دیده ام که به هیچ عنوان تا آخر عمرم موسیقی خیابانی را رها نمی‌کنم.»

آیدین شیخ نوازنده‌ای خیابانی است که حدود 10 سال در خیابان‌های تهران و شهرهای مختلف ترکیه نوازندگی کرده است و عواید اجراهای خیابانی‌اش را با لوح سفیر محبت برای بچه‌های کپرنشین سیستان و بلوچستان خرج می‌کند.

لوح سفیر محبت برای آیدین شیخ با امضای فرماندار و رییس آموزش و پرورش شهرستان فنوج بلوچستان صادر شده است.

او در سال‌های گذشته نیز از درآمد اجراهای خیابانی‌اش مدرسه‌ 400 نفری اباذر (شهرستان مسکوتان) از توابع فنوج بلوچستان را بازسازی کرده است.

کنسرت آیدین شیخ و گروه «دنگ دنگ» قرار بود 13 دی 1398 برگزار شود اما به دلیل حوادث رخ داده در کشور و اعلام عزای عمومی، به تاریخ 25 دی موکول شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها