مطاعی، معاون سازمان راهداری خبر داد:

باز کردن راه 30 روستای هرمزگان و سیستان تا 24 ساعت آینده

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از باز بودن همه راه‌های فرعی و اصلی کشور در پی بارش برف و باران در روزها و هفته گذشته خبر داد و گفت: حدود 30 روستا در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در پی سیل اخیر باقی مانده‌اند که راه ندارند و همه تلاشمان را می‌کنیم تا 24 ساعت آینده این راه‌ها بازگشایی شود.

باز کردن راه 30 روستای هرمزگان و سیستان تا 24 ساعت آینده
کد خبر: 378408
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۱۲:۲۸:۴۴

اعتمادآنلاین| در پی ورود سامانه بارشی در هفته گذشته و وقوع سیل در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیش از 500 روستا راهشان مسدود شد و برخی دیگر از استان‌ها نیز تا همین امروز به دلیل بارش برف با مشکلاتی در راه‌های مواصلاتی‌شان مواجه شدند. البته در روزهای پس از وقوع سیل هر روز از تعداد روستاهایی‌ که دسترسی زمینی به آن‌ها نبود کاسته می‌شد.

حیدر مطاعی، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، با اشاره به اینکه حدود 30 روستا و محور روستایی در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان باقی مانده‌اند که راه روستایی ندارند، گفت: از صبح امروز تا کنون پنج راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان بازگشایی شده است و در استان هرمزگان تنها پنج محور روستایی وجود دارد که به دلیل صعب العبور بودن هنوز بازگشایی نشده است اما همه تلاش خود را می‌کنیم که اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای نیفتد همه راه‌های روستایی این دو استان را تا 24 ساعت آینده بازگشایی کنیم. که البته این کار برای استان سیستان و بلوچستان خیلی سخت است.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت راه‌های اصلی و فرعی کشور افزود: با وجود بارش برف سنگین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، اردبیل، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ارتفاعات منتهی به چالوس هیچ کدام از راه‌های اصلی و شریانی مسدود نشده است چرا که در آماده باش 100 درصد قرار داریم و بارش‌های صورت گرفته نیز به صورت ممتد و ادامه‌دار نبوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در هیچ جایی از کشور نقطه یا محوری وجود ندارد که به حالت بحرانی رسیده و مشکلی در آن به وجود آمده باشد اما به صورت 100 درصد در این ایام در آماده باش هستیم تا بتوانیم هر چه بهتر طرح راهداری زمستانی را اجرا کنیم.

مطاعی با بیان اینکه مردم سعی کنند در شرایطی که کولاک در مسیری پیش‌بینی می‌شود، تردد خود را به حداقل رسانده یا به زمان دیگری موکول کنند، تاکید کرد: به همه رانندگان توصیه می‌کنیم، قبل از تردد از جاده‌های برف‌گیر ضمن به روز کردن اطلاعات‌شان از مسیر و آب و هوای آن، الزامات اولیه مسافرت زمستانی مانند داشتن زنجیر چرخ را رعایت کنند تا مشکلی برای خود و دیگر رانندگان ایجاد نکنند. چرا که اگر به عنوان مثال یک ماشین سنگین در آب وهوای برفی، الزامات مورد نیاز را رعایت نکند، نتنها باعث مسدودی یک محور و مسیر خواهد شد بلکه بیش از دو ساعت طول می‌کشد تا بتوانیم آن خودرو را جابه‌جا کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها