کد خبر: 378533
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۰۹:۱۰:۱۰
| |

حمیدرضا ترقی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی:

عدم هماهنگی بین قوا، علت اعتراضات مردم است

یک فعال سیاسی اصولگرا در مورد اعتراض‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر گفت:در مجموع به نظر می‌رسد برخی از اعتراض‌هایی نیز که صورت می‌گیرد به دلیل عدم یک دستی و هماهنگی بین قوا در کشور و نوعا گراهایی است که برخی به این قشار مختلف مردم می‌دهند. اگر مواضع مسوولان یکدست و منطبق بر مبانی که رهبری انقلاب مشخص می‌کنند، باشد قطعا افراد هم از این شکاف‌ها سو استفاده نمی‌کنند.

عدم هماهنگی بین قوا، علت اعتراضات مردم است
کد خبر: 378533
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۰۹:۱۰:۱۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی در مورد اعتراض‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر گفت: « به نظر می‌رسد که اعتراضات نسبت به گذشته محدود شده‌است و افرادی که امروز دست به تجمعات اعتراضی می‌زنند، اغلب تحت تاثیر شعارها و فراخوان‌هایی که دشمنان صادر می‌کنند در این تجمعات شرکت می‌کنند.»

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: «تعداد افراد مخالف نظام، نسبت به گذشته محدود شده و کاهش پیدا کرده‌است. طبیعتا اگر با این افراد، برخورد توجیهی شود، احتمال اینکه آنها هم از راه و روش خود صرف نظر کنند، زیاد است.»

ترقی همچنین افزود: «در مجموع به نظر می‌رسد برخی از اعتراض‌هایی نیز که صورت می‌گیرد به دلیل عدم یک دستی و هماهنگی بین قوا در کشور و نوعا گراهایی است که برخی به این قشار مختلف مردم می‌دهند. اگر مواضع مسئولان یکدست و منطبق بر مبانی که رهبری انقلاب مشخص می‌کنند، باشد قطعا افراد هم از این شکاف‌ها سو استفاده نمی‌کنند.»

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد راهکار برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور توضیح داد: «در درجه اول مسوولان نظام باید خودشان را با معیارها و ارزش‌ها و سیاست‌های کلان نظام تطبیق دهند و از بهانه دادن به دست دشمن پرهیز کنند. نکته دوم این است که در جهت اقناع افکار عمومی نباید فقط رهبری عمل کنند بلکه مسئولان هم باید در راستای اقناع افکار عمومی تلاش کنند. ضعف در اقناع افکار عمومی و ضعف گفت‌و‌گو با مردم و مدام پشت میز نشستن و صحبت کردن طبیعتا نمی‌تواند مشکلات کشور را رفع و رجوع کند.»

این عضو حزب موتلفه در ادامه افزود: « نکته سوم هم این است که دستگاه قضایی باید با عوامل این مسائل و ایجادکننده این مشکلات و بحران‌ها به صورت ریشه‌ای برخورد کند.»

ترقی در پایان تاکید کرد: «نباید فراموش کرد که نمی‌توانیم نقش رسانه‌های خارجی را در این مشکلات نادیده بگیریم. نظام باید در این مورد فکر اساسی کرده و بررسی کند که دشمن چگونه از فضای مجازی بر ضد نظام استفاده می‌کند تا بتواند از همان راه به آنها وارد کند.»

منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها