کد خبر: 378538
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۰۹:۱۶:۰۰
| |

نمایندگان دموکرات کنگره: ترامپ سوگند ریاست جمهوری را شکسته است

قانونگذاران دموکرات در گزارشی به سنای آمریکا، با بیان اینکه رئیس‌جمهور این کشور سوگند خود را شکسته است، از سنا خواستند او را استیضاح کند.

نمایندگان دموکرات کنگره: ترامپ سوگند ریاست جمهوری را شکسته است
کد خبر: 378538
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بامداد یکشنبه گزارشی 111 صفحه‌ای درباره ادله خود جهت استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور را برای مجلس سنا شرح دادند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» دموکرات‌ها در این گزارش تاکید کردند که ترامپ با شکستن سوگند خود (ریاست‌جمهوری) به اعتماد عمومی خیانت کرده و باید از قدرت کنار گذاشته شود.

در این گزارش اظهارات و شهادت‌های علنی و خصوصی ده‌ها شاهد از جمله سفرای آمریکا در کشورهای مختلف، مسئولان امنیتی و دولتی عالی‌رتبه، ذکر شده که همگی نگرانی‌های خود را از تعاملات ترامپ با اوکراین و درخواست عمل متقابل بیان کردند.

به نوشته آسوشیتدپرس، هدایت‌کنندگان طرح استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا در این گزارش آورده‌اند که مدارک محکمی از «سوءاستفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» توسط ترامپ وجود دارد.

این گزارش 111 صفحه‌ای سپس خطاب به مجلس سنا، که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان و هم‌حزبی‌های ترامپ است، می‌گوید اکنون باید دید آیا اعضای سنا اعمال غیرقانونی ترامپ را می‌پذیرند و به وظیفه خود در چارچوب قانون اساسی آمریکا عمل می‌کنند یا خیر.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها