اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نمی‌توانیم به شورای نگهبان بگوییم موارد قانونی را رعایت نکند تا مشارکت در انتخابات بالا برود/ مشارکت مردم در انتخابات خوب خواهد بود/ مردم از دولت و مجلس فعلی ناراضی هستند/ باید مجلسی با نمایندگانی رجایی‌گونه، پاک، سالم و متدین تشکیل شود

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: نمایندگان مشکلات گوناگونی دارند. بنابراین نمی‌توانیم به نهاد قانونی‌ای که کار قانونی‌اش را انجام می‌دهد بگوییم کار قانونی‌ات را انجام نده تا مشارکت مردم بالا برود. مردم نمی‌خواهند نهاد قانونی خلاف قانون عمل کند.

نمی‌توانیم به شورای نگهبان بگوییم موارد قانونی را رعایت نکند تا مشارکت در انتخابات بالا برود/ مشارکت مردم در انتخابات خوب خواهد بود/ مردم از دولت و مجلس فعلی ناراضی هستند/ باید مجلسی با نمایندگانی رجایی‌گونه، پاک، سالم و متدین تشکیل شود
کد خبر: 378581
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، در جواب پرسشی که به رد صلاحیت‌ها گسترده شورای نگهبان و راهکار افزایش مشارکت مردم در انتخابات اشاره داشت، گفت: مسائل قانونی و اختیارات هر نهاد قانونی مربوط به خود آنهاست. ما نمی‌توانیم به شورای نگهبان بگوییم موارد قانونی را رعایت نکند تا مشارکت مردم در انتخابات بالا برود.

کسانی که خلاف قانون عمل کرده‌اند نباید خلاف قانون عمل می‌کردند تا رد صلاحیت نشوند

او ادامه داد: کسانی که خلاف قانون عمل کرده‌اند نباید خلاف قانون عمل می‌کردند تا رد صلاحیت نشوند. زمانی که کسی نماینده می‌شود به عنوان نماینده باید منافع موکلانش را رعایت کند. آقای نماینده‌ای در دوران گذشته- چند دوره قبل- باخبر شده بود که راه‌آهن از کنار روستاهای منطقه‌اش می گذرد. با علم به این موضوع زمین‌های آن روستا را متری یک میلیون تومان خرید و متری 10 میلیون تومان فروخت. واقعاً این فرد لیاقت نمایندگی دارد؟ این فرد باید به موکلانش می‌گفت راه‌آهن از این منطقه رد می‌شود کسی کلاه سرتان نگذارد زمین‌هایتان را ارزان بخرد. این فرد خلاف کرد و باید رد صلاحیت می‌شد.

نمایندگان،مشکلات گوناگونی دارند/ بالا و پایین بودن مشارکت دست ما نیست بلکه دست خود مردم است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با گفتن اینکه مردم انتظار دارند شورای نگهبان به وظیفه‌اش در بررسی صلاحیت‌ها عمل کند تاکید کرد: نمایندگان مشکلات گوناگونی دارند. بنابراین نمی‌توانیم به نهاد قانونی‌ای که کار قانونی‌اش را انجام می‌دهد بگوییم کار قانونی‌ات را انجام نده تا مشارکت مردم بالا برود. مردم نمی‌خواهند نهاد قانونی خلاف قانون عمل کند.

بادامچیان گفت: کسی که به مجلس می‌آید قانون وضع می‌کند که مردم باید اطاعت کنند، معاهدات بین‌المللی را به تصویب می‌ساند، مشکلات کشور را حل می‌کند و بر دستگاه نظارت می‌کند. بنابراین این نهاد، نهاد کمی نیست و شورای نگهبان باید بررسی کند که آیا افرادی که می‌خواهند به نهاد راه یابند صلاحیت احراز این مسئولیت را دارند یا ندارند. اگر شورای نگهبان به این موضوع عمل کند، مردم خوشحال خواهند بود.

او با اشاره به اینکه مشارکت مردم در انتخابات خوب خواهد بود ادامه داد: شرکت مردم در انتخابات خوب خواهد بود. اما بالا و پایین بودن مشارکت دست ما نیست بلکه دست خود مردم است.

مردم از دولت فعلی ناراضی هستند/ باید مجلسی با نمایندگانی رجایی‌گونه، پاک، سالم و متدین تشکیل شود

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با طرح این پرسش که چرا مردم در انتخابات شرکت می‌کنند توضیح داد: مردم از دولت فعلی ناراضی هستند. از میان 24 میلیون نفری که به رئیس‌جمهور فعلی رأی دادند کسی از این دولت راضی است؟ نیست. مردم از مجلس دهم هم رضایتی ندارند. بنابراین اگر بخواهند این مسائل حل شود، با توجه به بصیرتی که ملت دارند در انتخابات شرکت می‌کنند که مجلسی با نمایندگانی رجایی‌گونه، پاک، سالم و متدین تشکیل شود. تا این مجلس مشکل مردم را حل کنند نه اینکه مشکل‌آفرین و به دنبال پر کردن جیب خود باشند.

بادامچیان در پاسخ این سوال که آیا آقای قالیباف که تایید صلاحیت شدند از روحیه‌ای که می‌گویید برخوردار هستند گفت: من درباره اشخاص اظهارنظر نمی‌کنم و مردم در رأی‌شان نظر خواهند داد.

سقوط هواپیمای اوکراینی یک حادثه تلخ و تاسف‌آور است/ نهادی که مسئول امنیت کشور است نیز صادقانه این موضوع را اعلام کرد و عذر خواست

او همچنین به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی پرداخت: سقوط هواپیمای اوکراینی را بحران نمی‌دانم. این حادثه تلخ و تاسف‌آور است و تسلیت هم می‌گوییم. همه جای دنیا اشتباه در محاسبات اتفاق می‌افتد، مخصوصاً زمانی که وضعیت فوق‌العاده است. بنابراین این مساله‌ای بحران‌آفرین نیست. هم دولت اوکراین و هم دولت ایران به این موضوع توجه نشان می‌دهند. نهادی که مسئول امنیت کشور است نیز صادقانه این موضوع را اعلام کرد و عذر خواست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان گفت: عده‌ای تاخیر در اعلام شلیک موشک پدافند سپاه به هواپیمای اوکراینی را بزرگ جلوه می‌دهند. وقتی یک حادثه‌ای پیش آمده، سخنگوی دولت یا سخنگوی سپاه تا زمانی که هنوز به یقین نرسیده باید بیاید مطلبی را عنوان کند؟ وقتی هم که تحقیق کرد و موضوع روشن شد، یک روز هم تاخیر نکردند و اعلام کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها