محمود میرلوحی، عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

اخیرا چهره‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف نشستی با علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی داشتند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید بر تلاش برای عبور از بحران‌های موجود گفت: عبور از این بحران‌ها راه حل دارد. مراسم تشییع شهید سلیمانی نشان داد که مردم ما هنوز دغدغه نظام، اسلام و کشور دارند، اما متاسفانه جدیدا یک حادثه یا اشتباه به سرعت پیروزی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخیرا چهره‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف نشستی با علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی داشتند
کد خبر: 378591
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۱:۰۷:۳۳

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در مورد حوادث اخیر و راهکار برون‌رفت از این بحران گفت: «پس از حوادث مربوط به انتخابات سال 1388 سال 92 بازگشت کشور به ریل اصلی خود بود. دو سال بعد توافق بین‌المللی برجام رقم خورد که می‌توانست در تسریع روند توسعه تاثیرگذار باشد. سال 1396 هم مردم از 94 جلوتر رفته و با شور و شوق پای صندوق رای آمدند ولی متاسفانه دیدگاهی در کشور وجود دارد که مسوولیت اقدامات و رفتار گذشته‌اش را نپذیرفت و همان مسیر پیش از روی کار آمدن دولت روحانی را با شکل و شمایلی دیگر ادامه داد تا این که 6 ماه بعد از انتخابات پرشور سال 96، اعتراض‌های دی ماه شکل گرفت. در ادامه، سال 97 نیز شاهد بخشی از اعتراض‌های مردم بودیم. این روند در آبان ماه نیز وجود داشت. با این که بار‌ها گفته‌شد باید صدای مردم را شنید، باید از انحصارطلبی دوری جست، گفت‌و‌گوی ملی هم مطرح شد، اما توجهی صورت نگرفت.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «همزمان با این شرایط داخلی، ایالات متحده آمریکا نیز از برجام خارج و شرایط سخت‌تر شد. در این دوران بار‌ها تاکید شد که به دلیل رفتار‌های ترامپ به انسجام داخلی بیش از گذشته نیاز داریم، اما باز هم تغییری ایجاد نشد. برخی تریبون‌های رسمی مسیر قبل را ادامه داد. به نظر می‌رسد اقلیتی جدا افتاده از اکثریت سلسله اختیاراتی دارند و بر دیدگاه‌ها و رفتارهای‌شان اصرار می‌ورزند. متاسفانه خلاف‌ها و جنایت‌های آمریکا را نیز بهانه قرار می‌دهند تا با اقشار و جریان‌های مختلف داخلی تسویه حساب کنند. این در حالی است که باید در شرایط سخت بین‌المللی دیوار‌های خودی و غیرخودی را حذف کرد.»

میرلوحی همچنین افزود: «همین روند و مسیر اشتباه باعث شد که در آبان امسال حاشیه نشین‌ها هم که همواره پشتیبان بوده‌اند، دست به اعتراض بزنند، قشری که هر زمان منافقین و سلطنت‌طلبان دست به اقدامی عیله کشور و نظام می‌زدند، حمایت می‌کردند. در واقع اکنون هم دانشگاهیان و نخبگان و کنشگران گله‌مند هستند هم طبقه فرودست نارضایتی‌هایی دارد.»

این فعال سیاسی با تاکید بر تلاش برای عبور از بحران‌های موجود گفت: «عبور از این بحران‌ها راه حل دارد. مراسم تشییع شهید سلیمانی نشان داد که مردم ما هنوز دغدغه نظام، اسلام و کشور دارند، اما متاسفانه جدیدا یک حادثه یا اشتباه به سرعت پیروزی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای نمونه تشییع باشکوه حضرت امام خمینی (ره) عملا یک دهه نظام را بیمه کرد، اما چنین جمعیتی که برای تشییع سردار سلیمانی آمدند و تنها قرینه آن تشییع حضرت امام بود با یک حادثه دلخراش تحت تاثیر قرار گرفت.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود مطرح کرد: «اخیرا چهره‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف نشستی با علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی داشتند که می‌توانست در صورت تداوم مسیر خوبی برای عبور از بحران‌های موجود باشد، نشستی که می‌توانست در مسائل مربوط به منافع ملی و امنیت ملی تاثیر به سزایی داشته‌باشد. با این حال دست فرمان برخی نهاد‌ها هنوز کنار گذاشتن یک جریان سیاسی و پررنگ کردن جریانی دیگر است.»

میرلوحی ادامه داد: «اگر این مسیر اصلاح نشود و دیوار بلند انشقاق و اختلاف فرونریزد شاهد هیچ تغییری نخواهیم بود.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: «امروز جایگاه مجلس تنزل کرده‌است. در مورد دولت و اختیارات آن و مدیران استانی هم شاهد تنزل هستیم. باید با بازگردادن دولت و مجلس به جایگاه اصلی خودشان شرایط بحرانی را تغییر داد.»

منبع: پارسینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها