واعظ آشتیانی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

رد صلاحیت‌ها ارتباطی با مشارکت مردم ندارد

یک عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در یادداشتی نوشت: رد صلاحیت‌ها ارتباطی با مشارکت مردم ندارد.

رد صلاحیت‌ها ارتباطی با مشارکت مردم ندارد
کد خبر: 378595
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۱:۱۳:۱۴

اعتمادآنلاین| امیررضا واعظ آشتیانی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در یادداشتی نوشت: «مسئولان باید نگاهی به عملکرد خود کرده و ببینند که تاکنون چه کردند و چقدر توانستند مطالبات مردم را بخصوص در زمینه اقتصادی برآورده ســــــــــتازند. اینکه یک مسئول یا یک متولی نتواند احتیاجات مردم را برآورده کند، به ناتوانی آنان در مدیریت و نبود شایسته سالاری در انتخاب همکاران آنان باز می‎گردد اما متاسفانه همین موضوع تأثیر زیادی در حضور حداکثری یا عدم حضور مردم پای صندوق‎های رأی خواهد گذاشت. تجربه نشان داده که عملکرد موفق مدیران ما می‎تواند زمینه‎ساز حضور مردم در عرصه انتخابات باشد.


اگر در فاصله یک ماه مانده تا انتخابات نگران حضور حداکثری مردم هستیم، باید فریاد را بر سر مدیرانی بکشیم که نتوانستند در مسئولیت‎های خود به موفقیت برسند. مردم همیشه نگاهشان به عملکردهاست و در پس این اتفاقات هم موضوعاتی نهفته است. رهبری انقلاب بارها فرمودند که مراقب نفوذ باشید، این نفوذ تأثیرگذار بوده و باید به شناسایی آن مبادرت کنیم. هر مسئولی که نیروهای ضعیف را در پست‎های مهم می‎گمارد، مصداق نفوذ است. این اتفاقات دست به دست هم دادند و به جایی رسیدیم که امروز سؤال می‎کنیم با توجه به شرایط فعلی آیا حضور حداکثری می‌تواند محقق شود یا خیر.


بدون برداشت‎ها و تحلیل‎های جناحی این موضوع را مطرح می‎کنم. در شرایط امروز کشور بهترین کار این است که بداخلاقی را کنار بگذاریم و با احترام به قانون، فضای سیاسی کشور را تلطیف کنیم. ما باید بتوانیم در مقابل کسانی که مدعی هستند حضور حداکثری صورت نمی‎گیرد، ثابت کنیم که می‎توانیم با اتحاد و همدلی و فارغ از دعواهای سیاسی یک فضای آرام را در کشور حاکم کرده و از این طریق مردم را همچون گذشته به حضور در پای صندوق رأی تشویق کنیم.


اگرچه مسئــــــــــــــــــولان نتوانســــتند درخواست‎های مردم را محقق کنند حداقل سیاسیون باید بتوانند فضای کشور را تلطیف کنند و از این طریق مردم امیدوار شوند که در انتخابات آینده می‎توانند به کسانی رأی دهند که دغدغه پیشرفت کشور و حل مشکلات ملت را دارند. اما در این میان کسانی هم هستند که عدم یا کاهش مشارکت مردم در انتخابات آینده را به ماجرای رد صلاحیت‌های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان مربوط می‌دانند. در صورتی که ماجرای رد صلاحیت‌ها هیچ ارتباطی با مشارکت مردم ندارد چرا که مردم فرای نگاه حزبی و سیاسی به مقوله انتخابات، به دنبال انتخاب افراد کارآمد هستند. در برابر این میزان انتقادی که به نظارت استصوابی می‌شود، کسی نمی گوید که اگر همین شیوه نظارتی نبود چه بلایی بر سر کشور می‌آمد؟ با وجود نظارت استصوابی، 90 نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده‌اند، حال در نظر داشته باشید که این شیوه نظارتی بنا به اعتراض برخی مسئولان وجود نداشت؟ آن وقت چه بلایی بر سر کشور می‌آمد؟ بنابراین ربط دادن میزان مشارکت مردمی در انتخابات به نظارت استصوابی شورای نگهبان، اشتباه است.»

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها