کد خبر: 378613
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۱:۵۶:۴۰
| |

لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز؛

مصرف گاز خانگی رکورد زد

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: مصرف گاز خانگی با توجه به بارش سراسری برف در کشور و برودت هوا به 592 میلیون متر مکعب در روز رسید و رکورد جدیدی ثبت کرد.

مصرف گاز خانگی رکورد زد
کد خبر: 378613
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۱:۵۶:۴۰

اعتمادآنلاین| محمد عسگری امروز (یکشنبه) با بیان اینکه سرد شدن هوا باعث افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری شده، ادامه داد:‌ با توجه به این شرایط مصرف بخش خانگی و تجاری به عدد بی‌سابقه 592 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی افزود:‌ اگر روند فعلی مصرف ادامه پپدا کند، مصرف گاز بخش خانگی به بالای 600 میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران بر لزوم توجه به صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید کرد و گفت:‌ اگرچه گاز بخش خانگی با توجه به افزایش تولید گاز در پارس جنوبی و همچنین توسعه شبکه گاز کشور به طور کامل تامین است، اما افزایش مصرف در بخش خانگی باعث قطع گاز صنایع، ‌نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها خواهد شد.

به گفته عسگری برای جلوگیری از قطع گاز سایر بخش ها لازم است تا مشترکان خانگی گاز صرفه‌جویی کنند.

در حال حاضر حدود 30 هزار روستا با 4.6 میلیون خانوار و یک هزار و 184 شهر با 18 میلیون خانوار به شبکه گاز متصل هستند، همچنین توسعه شبکه گاز برای بخش‌های تولید، صنایع و نیروگاهی نیز پیوسته ادامه دارد.

اگرچه گازرسانی به بخش خانگی همواره در اولویت شرکت ملی گاز ایران قرار دارد اما برای جلوگیری از قطع احتمالی گاز لازم است مشترکان گاز طبیعی از گرم کردن محیط‌هایی که استفاده نمی‌کنند، بپرهیزند و دمای رفاه را 18 تا 22 درجه نگه دارند تا بخش‌های نیروگاهی، تولیدی و صنعتی نیز با جریانی ایمن و پایدار، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها