کد خبر: 378626
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت بیست‌وپنجم

از ورود غول‌های تکنولوژی به بانکداری تا درآمد 10 تریلیونی چین از «ماه»

در این قسمت از برنامه مروری خواهیم داشت بر سه گزارش درباره طرح جاه‌طلبانه چین برای گسترش تجارت به کره ماه؛ توافق پنج میلیارد دلاری شرکت ویزا برای ارتقا و تحول در سیستم‌های پرداخت؛ و ورود غول‌های تکنولوژی به فعالیت‌های بانکی.

حجم ویدیو: 11.94M | مدت زمان ویدیو: 00:06:29 دانلود ویدیو
کد خبر: 378626
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جاه‌طلبی‌های ارزی کشور چین صرفاً به پروژه کمربند و جاده، یا طرح این کشور برای عبور از وسط قطب شمال محدود نمی‌شود. این کشور قصد دارد فعالیت‌های تجاری خود را از زمین فراتر ببرد و به دنبال گسترش سرمایه‌گذاری‌های خود روی کره ماه است.

در گزارش اول ما که از راشا تودی انتخاب شده می‌خوانیم که به گفته مقامات چینی ایجاد چنین فضایی روی کره ماه برای این کشور 10 تریلیون دلار درآمدزایی خواهد کرد. مقامات چینی همچنین گفتند در حال حاضر بیشتر در مورد صنایع فضایی و ساخت و استفاده از وسایل حمل‌ونقل ارزان در بین سیارات تحقیق می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030 تکنولوژی این پروژه آماده و تا 2040 تجهیزات لازم برای عملیاتی کردن آن ساخته شود. اما اینکه چین چگونه قصد دارد از این پروژه درآمدزایی کند سوالی است که مقامات پکنی پاسخی به آن نداده‌اند.

***

فین‌تک یا فناوری‌های مالی صنعتی در فضای اقتصادی است و به کمپانی‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی می‌کوشند خدمات مالی را کارآمدتر کنند. شرکت‌های فعال در زمینه فناوری‌های مالی عموماً استارت‌آپ‌هایی هستند که تلاش می‌کنند خودشان را در سیستم‌های مالی جا بیندازند و شرکت‌های سنتی را به چالش بکشند.

گزارش دوم ما از رویترز انتخاب شده است؛ در این گزارش می‌خوانیم شرکت ویزا به عنوان یکی از اولین شرکت‌های بزرگی که سعی در استفاده از فین‌تک دارد، اعلام کرده برای توسعه و تقویت فعالیت‌های خودش در این زمینه شرکت استارت‌‌آپی «پلید» را به مبلغ 5.3 میلیارد دلار خریده است. بخشی از این مبلغ قرار است به صورت نقدی و مابقی در ازای پرداخت اوراق قرضه پرداخت شود.

***

غول‌های تکنولوژی وارد مسائل مالی می‌شوند. بسیاری از این شرکت‌ها در سال 2019 از طرح‌های خود برای ارائه محصولات و خدمات مالی خبر دادند. در این گزارش از وال‌استریت ژورنال نگاهی خواهیم داشت به برنامه‌های گوگل، فیس‌بوک و اپل برای ارائه محصولاتی که شاید روزی جایگزین کیف پول شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها