«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

گران‌ترین دوچرخه‌های جهان کدام‌اند؟/ دوچرخه کوهستان به قیمت یک میلیون دلار گران‌ترین دوچرخه جهان

رفت‌وآمد با دوچرخه یکی از راه‌های کمک به حیات زمین است، اما دوچرخه‌هایی هستند که هم زیبا و هم کاربردی‌اند. دوچرخه‌های گران‌قیمت جهان بیشتر از طلای 24 عیار، الماس و چرم‌های گرانبها ساخته شده‌اند.

گران‌ترین دوچرخه‌های جهان کدام‌اند؟/ دوچرخه کوهستان به قیمت یک میلیون دلار گران‌ترین دوچرخه جهان
کد خبر: 378638
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - روشن است که گران‌ترین دوچرخه‌های جهان آنهایی نیستند که برای رفت‌وآمد روزمره یا ورزش استفاده می‌شوند. دست‌کم پنج دوچرخه در جهان وجود دارد که قیمت‌شان بیش از صد دلار است. گران‌ترین دوچرخه جهان «بورلی هیلز» است که از طلای 24 عیار ساخته شده و قیمت آن به یک میلیون دلار می‌رسد. این دوچرخه اثری هنری محسوب می‌شود که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

اعتمادآنلاین، به گزارش Beautifullife، به بررسی گران‌ترین دوچرخه‌های جهان می‌پردازد:

1- دوچرخه 24عیار کوهستان

دوچرخه

دوچرخه

این دوچرخه را شرکت هیو پاور (Hugh Power) ساخته و ارزش آن یک میلیون دلار است. دوچرخه کوهستان بیشتر یک اثر هنری است تا وسیله حمل‌ونقل. تکنولوژی به‌کاررفته در این دوچرخه بسیار پیشرفته است و در آن الماس استفاده شده. سطح زین دوچرخه از پوست سوسمار ساخته شده که زیبایی فوق‌العاده‌ای به این اثر داده است.

2- پروانه مادون

دوچرخه

دوچرخه

تصور کنید دوچرخه‌ای در دنیا باشد که به شما بال بدهد. دوچرخه پروانه این آرزوی شما را برآورده می‌کند. این دوچرخه را ترِک (Trek) ساخته و برای استفاده از بال‌های پروانه در طراحی‌اش مورد انتقاد گروه‌های حامی حیوانات قرار گرفت.

دمین هرست (Damien Hirst) سازنده این دوچرخه از بال‌های واقعی پروانه روی قاب و کناره‌های دوچرخه استفاده کرد.

همچنین افراد معروفی چون لنس آرمسترانگ در تور دو فرانس سال 2009 سوار آن شدند. ترکیب صورتی و بنفش در طراحی دوچرخه نمای زیبایی را آفریده. قیمت دوچرخه پروانه‌ای 500 هزار دلار است که به نفع افراد سرطانی فروخته شد.

3- دوچرخه 24عیار مسابقه مردان

دوچرخه

دوچرخه

شرکت رولز رویس دوچرخه‌ای با طلای 24 عیار ساخت. تمام اجزای این دوچرخه از دسته تا چرخ‌ها و زین همه از طلا ساخته شده‌اند. طراحی زیبا و تزیین آن با الماس و طلا و همچنین استفاده از چرمی گران‌بها باعث شده که این دوچرخه با قیمت 393 هزار دلار سومین دوچرخه گران دنیا به شمار رود.

4- یوشیتومو نارا

دوچرخه

دوچرخه

این دوچرخه با رنگ‌های آبی روشن و زرد و طراحی بسیار زیبا ساخته شده. آدمک‌های کارتونی نیز روی دوچرخه طراحی شده است. قابلیت‌های این دوچرخه بسیار زیاد است و دوچرخه‌سوار می‌تواند با آن در فضاهای باریک مانور دهد. قیمت این دوچرخه در حراجی 200 هزار دلار و سود حاصل از آن به خیریه‌ها داده شد.

5- کاوز- ترِک مادون

دوچرخه

دوچرخه

دوچرخه کاوز (Kaws) را شرکت ترِک مادون ساخته و ترکیبی از زیبایی، راحتی و تجمل است. لنس آرمسترانگ (Lance Armstrong) این مدل را طراحی کرد. این دوچرخه علاوه بر جذابیت بصری، ویژگی‌های فنی زیادی نیز دارد. تعادل ایرودینامیکی دوچرخه به گونه‌ای است که زین ارگونومیک و دسته‌ها بسیار راحت کنترل می‌شوند. دوچرخه بسیار سبک و انعطاف‌پذیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها